Stureplansprofilen våldtar igen

Showing page 3 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #41: Postat: 2007-08-07 22:34:00
Sunny
Biff: Visst har man ett ansvar för vilket umgänge man väljer.
Är man myndig ska man kunna klara detta själv.
Har man barn bör man fostra dem till en stark självkänsla.
Men alla barn blir inte fostrade o alla vuxna är inte helt ok. Vi har den omtalade Bobbys mamma som led av en utvecklingsstörning :Fragil.
Det finns ingen ursäkt för att utnyttja människor i underläge.
Inlägg #42: Postat: 2007-08-08 08:28:00
Biff
Sunny. Det där är ju också ett intressant fenomen, dvs att man kallar alla kvinnor som gör ansvarslösa saker för utvecklingsstörda eller osäkra. Vore jag kvinna skulle jag bli arg om jag ständigt fick höra något sådant, som om jag aldrig någonsin skulle ha en egen vilja. Nej, jag hävdar att dessa tjejer som råkar ut för problem enbart har sig själva att skylla, som låter sig charmas av Stureplansprofilernas pengar och yta
Inlägg #43: Postat: 2007-08-08 08:38:00
CimEfraimsson
Mayito, du verkar vara väldigt dåligt påläst om detta. För det första är det här en artikel om den andra våldtäkten. Så kan vi hålla oss till den först, eftersom det är två helt olika fall. Den här 23-åriga tjejen bjuder enligt uppgift killarna på dricka på 54:an, medis nu vill jag ha svar på vad det gör killarna till, hon knarkar inte och sköter sig allt som oftast. Tjejerna bestämmer sig för att åka vidare, killarna följer med. Dom åker till Patricia, inte till Stureplan.
Inlägg #44: Postat: 2007-08-08 08:40:00
CimEfraimsson
Tjejen umgås överhuvudtaget inte med stureplansmänniskor, jag kan sätta ganska mycket på att hon inte hade en aning om vilka männen var. Så hur funkar ditt resonemang då, när hon inte är en sån tjej som systematiskt går ut onsdag-lördag och söker upp folk på Laroy att få knark av? Det här är en vuxen tjej som går ut på Söder, blir drogad och våldtagen. Så?
Inlägg #45: Postat: 2007-08-08 08:41:00
CimEfraimsson
Min pojkvän skulle aldrig acceptera att jag blev bjuden på champagne av nån kille, och jag tror han skulle dumpa mig om jag började knarka, där går absolut gränsen. Men det är en helt annan diskussion, så sväva inte iväg.
Inlägg #46: Postat: 2007-08-08 08:44:00
CimEfraimsson
Biff, ENBART har sig själva att skylla? ENBART? Kom igen nu, det här dödar ju diskussionen. Ni säger att tjejerna får skylla sig själva, att om man väljer att umgås med sånt "pack" så är det inte konstigt att sånt här händer - Men vad gör det killarna till? Indirekt snackar ni ju minst lika mycket skit om dom som om tjejerna. Vart är killarnas ansvar i det hela, existerar inte det?
Inlägg #47: Postat: 2007-08-08 08:46:00
CimEfraimsson
Biff, det jag tror att Sunny menar med "i underläge" är att tjejen är kraftigt alkoholpåverkad och/eller drogad. Det var dina egna fördomar som såg "utvecklingsstörda och osäkra" i hennes kommentar.
Inlägg #48: Postat: 2007-08-08 08:47:00
CimEfraimsson
Mayito, åter igen dåligt påläst, den här 23-åringen känner inte killarna sen tidigare, har aldrig umgåtts med dom, aldrig haft gruppsex eller liknande. Du måste sära på de två fallen när du kommenterar, det är två helt olika situationer.
Inlägg #49: Postat: 2007-08-08 09:17:00
Mayito
Jag tror att alla andra begriper att jag inte blandar ihop fallen. Det är resonemanget det handlar om. Men att påstå att den 23-åriga tjejen är skötsam, aldrig haft gruppsex, inte ens haft ett onenightstand och annat som hon själv hävdar ska du vara försiktig med. Bruden i det första fallet råljög både om sitt gruppsexeri och en hel del andra grejer för polisen. Detta är något som påpekas i domen.
Inlägg #50: Postat: 2007-08-08 09:21:00
Mayito
Det som kommit bort i debatten är att bruden i det första fallet faktiskt avslöjats med några riktigt grova lögner. Lögner som aldrig borde ha varit där.
Inlägg #51: Postat: 2007-08-08 09:25:00
Mayito
Sunny. Helt korrekt såg killarna bruden som sin hora. Inte så konstigt. Hon såg sig nämligen själv som en hora. Vid ett annat gruppsextillfälle hade hon krävt betalt efteråt en av de avslöjade lögnerna. Du hajar va? Bruden är inte klok nånstans och Cim identifierar sig med henne...
Inlägg #52: Postat: 2007-08-08 09:37:00
Mayito
23-åringen i Expressen: - Jag tittade ner och såg att mina trosor var nerdragna och hans hand mellan mina ben. Jag visste inte vad som höll på att hända. En vakt kom och kastade ut mig.
Inlägg #53: Postat: 2007-08-08 09:41:00
Mayito
Ha, ha, ha! Ja, det är sannerligen inte lätt att kvinna i dagens samhälle. Här håller hon på att bli våldtagen inför publik på Patricia och så blir HON utslängd. Nu är jag förstås spänd på att höra hennes historia från den del där det inte finns några vittnen...
Inlägg #54: Postat: 2007-08-08 11:09:00
Biff
Cim svar 46. Man kan uttrycka det så här: Om den aktuella tjejen inte hade velat umgås med män som denne 21-åring hade hon inte blivit våldtagen. Däremot hade säkert 21-åringen våldtagit tjejer även om den aktuella tjejen inte umgåtts med honom. Således är den aktuella tjejen själv ansvarig för att just hon och ingen annan blev våldtagen av 21-åringen den natten, men inte ansvarig för att 21-åringen saknar skupler. Om fler insåg detta förhållande skulle våldtäktsdebatten kunna utvecklas.
Inlägg #55: Postat: 2007-08-08 11:19:00
Biff
Cim svar 47. Sunny skrev att föräldrar bör fostra barnen så att de får stark självkänsla och att Bobbys mamma var utvecklingsstörd. Det var detta jag utgick från. Alkohol och droger är nog en viktig faktor vid våldtäkter. Egentligen är det dock konstigt att det inte händer mer hemskheter än det gör. med tanke på hur mycket det sups och knarkas. Själv skulle jag aldrig låta en full tjejkompis gå hem till en kille som denne 21-åring så man kan ju undra vad den akutella tjejens kompis sysslade med.
Inlägg #56: Postat: 2007-08-08 12:34:00
CimEfraimsson
Enligt media blev även hon drogad. Det är så jag uppfattat det i alla fall. Men "män som denna", Biff, är väldigt luddigt tycker jag. Killen ser ut som en vanlig kille, han är säkert socialt begåvad, kan föra sig och prata, alla kan inte se det för vad det är - manipulativt. Det här är det enda tjejen i det senare fallet vet om killen när han väljer att följa henne till Patricia. Hur kan du döma det?
Inlägg #57: Postat: 2007-08-08 12:35:00
CimEfraimsson
Min poäng är att hon inte befattar honom med det som du uttrycker i skrift, "män som denne". Hon ser inte honom som en potentiell våldtäktsman.
Inlägg #58: Postat: 2007-08-08 13:11:00
Biff
Cim. Inte heller jag tror att hon uppfattade honom som en våldtäktsman. Men hon verkar ha förstått att han var en Stureplansprofil och det borde ha fått vem som helst med lite självbevarelsedrift att inte följa med honom hem redan första kvällen. Kanske är det luddigt att tala om vissa typer av män, men är man inte alltför full brukar man få en känsla för folk och är man full ska man ha en kompis som tar hand om en. Det är väl det minsta man kan begära av tjejer för att ni inte ska råka illa ut.
Inlägg #59: Postat: 2007-08-08 14:40:00
Sunny
47 Cim: Jag talar om underläge o det kan innebära en rad faktorer.
Kvinnor som är helt vanliga kan bli drogade,supa sig asfulla o då är de utsatta. Men barn som inte haft föräldrar eller inkapabla sådana är konstant i underläge eftersom de brukar sakna självkänsla.Så har vi en rad utvecklingsstörda o människor med personlighetsstörningar som just Bobbys mamma o de o deras barn är i konstant underläge hela livet.
Inlägg #60: Postat: 2007-08-08 14:45:00
Sunny
Det finns en rad störningar som inte är påtagliga men som ändå gör en människa sårbar. Autism, depressioner, borderlineproblematik,hjärnskador av olika typer osv. Om någon utan samvete uppfattar svagheten är dessa mäniskor lätta att utnyttja,förnedra o kränka. Ja till om med döda.
Det pågår en rättegång nu om den man som torterade sina hyresgäster så att en av dem dog!En frisk människa hade ju bara åkt därifrån.
För barn som Bobby är det värre.
Showing page 3 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...