Inlägg #1: Postat: 2007-08-06 13:15:00
|
CimEfraimsson |
Mm, om det var så enkelt. Dom här killarna har makt på Stureplan, där dom härjar är där signalementbilder aldrig skulle sättas upp. Jag hoppas att jag har fel, men jag tror det är så.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-06 16:43:00
|
angus |
Cim, jag hörde på omvägar att det snart ska utlysas en belöning till den eller dom som våldtar mannen i fråga, så illa att han ej återhämtar sig. Vet ej om det stämmer men hoppas på mer fakta snart, återkommer i ärendet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-06 16:46:00
|
susanna s |
Du glömmer en sak än så länge är mannen bara misstänkt inte överbevisad dessutom var Det faktum att spåren på fjärrkontrollen i det förra fallet inte stödde kvinnans version en av omständigheterna till att männen friades i det fallet. Har du läst den domen?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-06 19:55:00
|
reporterbackman |
Cim - Makt är flytande, kan omfördelas, förändras i och med tiden och tiden får avgöra hur mycket "makt" de här småkillarna, som umgås med en skitig hög trash verkligen har. Att mingla med fastighetsägaren/porrkungen RR;s dotter kanske inte är ett socialt uppsving i allmännhetens ögon, även om det är det i Grabbarnas... Dom har haft power över fjärrkontrollen, men nu verkar dom ha förlorat greppet...Stureplan är inte livet. Ha de´! : Susanne
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-06 21:04:00
|
Sunny |
Egentligen har jag engagerat mig i detta o skrivit så mycket om det att jag beslutat mig att avstå från debatten. Man kan ju bara upprepa sig själv till slut.
Men jag måste ändå säga att det var bra gjort Cim!! En 5:a från mig.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-06 21:08:00
|
Sunny |
Vi har ju en helt orimlig kopplerilag i Sverige som kan användas emot en make eller ett vuxet barn till en hora. De här killarna skröt om att de gjort XX till sin hora. Då borde åklagaren yrka på koppleri: man får inte göra någon till Hora i Sverige Lyckligtvis! Det de sade om denna namngivna xx är helt klart grovt förtal.
Men killarna frias för att ingen bryr sig o vet nu att de kan göra detta igen o igen o igen.
O gör det. Vem är förvånad?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-07 05:21:00
|
Rogntudju |
Svar 6. Sunny, "koppleri"-tanken är nog så god som någon i arbetet att sätta dit de sabla asen. Men då gör vi ju tösen till prostituerad och det vore ju inte rätt.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-07 08:28:00
|
CimEfraimsson |
Jag blir inte heller förvånad, men vi måste göra något åt det. Man bara måste.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-08-07 08:31:00
|
CimEfraimsson |
Susanna, jag har läst domen, har en nära kollega på jobbet som arbetar tillsammans med killarna på helgkvällarna. Hans reaktion var: "Ja, men det är klart dom har gjort så här förut. Men EGENTLIGEN är dom bra killar." Det finns inget egentligen. Jag höll på att kräkas. Jag skiter i om dom överbevisats, jag är helt söker, dom har gjort det. Och den här snubben blir inte friad en gång till, aldrig, det här är en samhällsfråga också, och då blir det upplopp.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-08-07 08:32:00
|
CimEfraimsson |
Man kanske också ska tänka på att när man är drogad och håller på att våldtas, kanske man inte är vid sina sinnens fulla bruk till den grad att man kan ge en felfri bild av exakt VAD man våldtas med.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-08-07 09:20:00
|
Biff |
De tjejer som umgås med stureplansprofiler får faktiskt skylla sig själva också. De vet vad det är för slags människor de ger sig i kast med, men tycker att det uppvägs av att få tillgång till vip-areor, helrör och uppmärksamhet på de flottaste krogarna. Jag har svårt att känna sympati för dessa tjejer, precis som för offren i gänguppgörelser.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2007-08-07 10:20:00
|
CimEfraimsson |
Skam över dig. Jag känner stureplansprofiler som aldrig skulle tänka tanken att överhuvudtaget våldta en tjej. Jag kännet tjejer som regelbundet går ut på Stureplan och aldrig skulle tänka tanken att följa med någon av dessa killar hem. Att du har svårt att känna sympati är sorgligt, det är också irrelevant. Det är inte tjejernas fel, dom får inte alls skylla sig själva.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2007-08-07 11:19:00
|
reporterbackman |
Cim! Slå mig en signal när det är dags för upplopp! Egentligen är vi bra kvinnor, men när det handlar om att sätta stopp för sadistiska småkillar, så kanske vi omdefinieras något i omvärldens ögon.... ; Susanne
|
|
Inlägg #14: Postat: 2007-08-07 13:40:00
|
Biff |
Cim. Det finns säkert stureplansprofiler som inte våldtar, liksom det finns gangsters som inte våldtar. Däremot finns inga stureplansprofiler som inte är tragiska, trasiga människor utan insikt. Tjejer som dras till sådana människor får skylla sig själva för deras helt egna önskan efter pengar, makt och uppmärksamhet. Naturligtvis vill de flesta tjejerna inte följa med stureplansprofiler hem. De tjejerna blir heller inte våldtagna av dem. Tjejer har ansvar för vilka situationer de sätter sig i.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2007-08-07 14:28:00
|
Mayito |
Jag delar iofs inte Biffs åsikter men hans attityd förför mig! Grejen är att TJEJERNAS ansvar bara liksom inte finns. Jag vet att tusentals och åter tusentals killar trivs nu när de får läsa om såna här saker. De har nämligen blivit bemötta av "Stureplansbrudar" och andra wannabees på ett fullständigt vedervärdigt sätt utan att de gjort eller sagt någonting märkligt. Dessa killar ler nu i hemlighet.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2007-08-07 14:32:00
|
Mayito |
"Stureplansbrudarna" och andra wannabees brukar nämligen sprida dryga, grisiga och omotiverade kommentarer till killar som inte är tillräckligt snygga, rika eller stureplaniga. I stället låter de sig gärna bli drinkluder och umgås med killar som till och med pudrar in SVIN i pannan på sig själva. För fan, Cim, tror du att dessa brudar samlar på sig vänner genom att hålla på sig de gör?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2007-08-07 14:40:00
|
Mayito |
Alltså, jag delar INTE Biffs åsikt att det är rätt att de blir våldtagna. Men en tjej som först avvisar en icke kreddig kille på ett utstuderat svinigt sätt för att sen gå hem med drinkbordskillen OCH hans polare för att snorta kola gratis förstås... och knulla i grupp har liten respekt hos mig. Om hon sen ska beklaga sig inför mig att hon kände sig utnyttjad ser jag det nästan som en provokation.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2007-08-07 14:44:00
|
Mayito |
Fattar du vad Biff menar nu? Det ÄR skillnad mellan en tjej som beter sig på ett hyfsat sätt och en tjej som beter sig som en gris. Det är faktiskt exakt samma sak som för killar. En kille som åker på stryk för att han langat fulkola tycker man mindre synd om än om en vanlig arbetande man som blir utsatt för en oprovocerad misshandel på stan.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2007-08-07 14:46:00
|
Mayito |
Den 19-åriga tjejen i det första fallet betedde sig tveklöst som en gris. Detta, kära Cim, är något som tusentals och åter tusentals killar inte glömmer i första taget.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2007-08-07 15:36:00
|
CimEfraimsson |
Förstår inte kopplingen med grisar, och du kallar mig omogen. Det hät handlar inte om att tjejen "kände sig utnyttjad", det handlar om att hon blev våldtagen. Hon säger nej, dom fortsätter. Det kan aldrig bli rätt, det kan aldrig vara hennes fel, aldrig. Det är hemskt att ni tycker som ni gör. Det spelar ingen roll hur många drinkar hon låtit sig bli bjuden på, jag lät också killar bjuda mig på dricka, är jag ett drinkluder då? Ett jävla korkat ord, uppfunnet av folk som er.
|
|