Inlägg #1: Postat: 2007-08-06 09:13:00
|
Unto S |
Israel er i dag der Tyskland var ved begynnelsen på det nazistiske regimet, da det humane og kulturelle tyske samfunn var i ferd med å bryte sammen, hevder Burg. Ifølge Jerusalem Report spår han at "den dag er ikke langt unna da Knesset kan komme til å vedta motstykket til Nürnberg-lovene", som lå til grunn for Tysklands forfølgelse av jødene.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-06 09:14:00
|
Unto S |
Dette kan skje gjennom lover som forbyr giftermål eller seksuelle forbindelser mellom jøder og arabere, eller som nekter arabere å ansette for eksempel jødiske vaskehjelper eller arbeidere. Alt dette vil skje, og det er i ferd med å skje, fremholder han. – For dem som har fulgt Avraham Burg gjennom noen år, kommer ikke hans nye bok som noen stor overraskelse.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-06 09:15:00
|
Unto S |
For fire år siden skrev han således en oppsiktsvekkende artikkel i Israels største avis, Yediot Ahronot, der han fremholdt at Israel må velge mellom på den ene side demokrati, og på den annen side rasistisk undertrykkelse. Aftenposte
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-06 09:38:00
|
Joakim Steneberg |
Till både Unto S och Lars Nisson, vänster- respektive högeryttrar här på sourze, kan jag meddela att jag tog upp denna Burgs åsikter då i SVD redan i juni i Lars Nilssons: "Vänsterns förvridna värld" el.likn
Länk: sourze.se
Men denna interna israeliska medvetenhet tål förstås att upprepas och förtydligas!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-06 15:28:00
|
Lars Nilsson |
Jaha, och därav följer, ehh, vadå? Att alla arabiska konspirationsteorier är sanna eller bara dom jag nämnt???
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-06 16:56:00
|
Unto S |
Hurra för Nilssons och andra borgarbrackors åsikter, dessa försvarare av amerikanska och israeliska atombomber. Idag firar ni årsdagen 6/8 1945 av Hiroshimabomben som världens mest demokratiska land USA släppte från flygplanet Enola Gay och dödade några hundratusen snedögda japsar.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-06 16:57:00
|
Unto S |
Nu väntar vi bara på att världens näst mesta demokratiska land Israel gör samma hjältedåd. Om vi vågar på gissning så står Teheran och Damaskus på sionisternas önskelista. Hurra för den kapitalistiska demokratin … som ska döda alla skäggiga Muhammedar.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-06 17:26:00
|
Lars Nilsson |
6/ Helt rätt Unto. Artikeln handlade som alla läskunniga insett om USA:s bombningar av Japan.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-08-06 17:36:00
|
Joakim Steneberg |
Svar 5. Att Sudans korrumperade ledarskikt, om än "etniska araber", inte är synonyma med "Araberna". Och att Mellersta Östern-problemet tydligen är mer komplicerat än vad vissa, kanske vi alla, vill inse.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-08-06 17:43:00
|
Joakim Steneberg |
Men det var kanske dumt av mig att lägga mig i. Det här typen av världsproblem löser ni nog bäst i fred, tillsammans.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-08-06 19:58:00
|
Joakim Steneberg |
Men för att ge en rättvis känga åt alla tre hållen: Sionismen verkar resonera ungefär som feminismen: "Vi har varit förtryckta och förföljda i årtusenden. Så nu har vi äntligen rätt att svara med samma mynt!"
|
|