Generation alkis 80-talisterna

Inlägg #1: Postat: 2007-08-03 10:45:00
Franklin
Några glas vin, eller ett gäng öl, och möjligen någon smakfull drink eller en god whiskey. Det räcker. Gärna ihop med vällagad mat och trevligt sällskap. Helst inte oftare än två gånger i månaden. Då mår man prima, får ut det bästa av alkoholens effekter och slipper ångest, bakfylla, magkatarr, osv.
Inlägg #2: Postat: 2007-08-03 10:47:00
Franklin
Sedan kan man unna sig en handfull fyllerejs under året för att liksom rensa systemet, plöja dansgolvet på en nattklubb och allt det där. Tja, det är min filosofi.
Inlägg #3: Postat: 2007-08-03 12:47:00
andriskangeris
Nyttig filosofi, problemet är ju bara att det är så mycket roligare att dricka alkohol på krogen än läsk/vatten vilket vi gör de få gångerna vi tar vita veckor/vit månad. Sedan följer problemet att två öl blir sex öl, och efter sex öl vill man ju absolut inte åka hem, så det blir sex öl till och på den vägen är det.
Inlägg #4: Postat: 2007-08-03 12:48:00
andriskangeris
Bieffekterna blir ju självklart otrevliga. Men är man ute 3-5 dagar i veckan så slår det ju tillbaka på kroppen förr eller senare.
Inlägg #5: Postat: 2007-08-03 14:56:00
CimEfraimsson
Vem orkar vara ute 5 gånger i veckan? Ingen jag känner. Iofs umgås jag inte med stureplanarna som plöjer måndag-söndag.
Inlägg #6: Postat: 2007-08-03 15:04:00
Leif-Arne
5 Tja orkar och orkar, det går så länge det går. Jag bodde i ungdomen på en av våra mer namnkunniga vintersportorter, under såsong kunde det visa veckor bli 5-6 ggr vecka. Som tur tog dock säsongen slut varefter många ficke en behövlig vila. Detta håller naturligtvis inte i längden, vilket de flesta inser, desvärre inte alla.
Inlägg #7: Postat: 2007-08-03 15:47:00
andriskangeris
Cim: Alltså det är ju inte så att folk som jag umgås med/käner till är ute fem gånger i veckan VARJE vecka, men det händer. Måndag Bajenmatch och öl, onsdag utgång, torsdag middag, fredag utgång, lördag utgång och vips har man fem dagar och en enorm bakfylleångest på söndagen.
Inlägg #8: Postat: 2007-08-03 15:48:00
andriskangeris
Det är ju oftast inet så att man är ute till 03-05 varje dag om man jobbar även om man är ute fem dagar i veckan, men när man adderar ihop det hela så är kanske de där 4-5 ölen man dricker under och efter maten en vanlig utemiddag inte heller sådär jättehälsosamt...
Inlägg #9: Postat: 2007-08-03 15:50:00
andriskangeris
Leif-Arne: Att jobba på populära semesterorter verkar, så vitt jag förstått det, mer eller mindre livsfarligt...
Laddar...