|
Inlägg #1: Postat: 2007-08-02 14:08:00
|
|
CimEfraimsson |
Mind you, kristusfylla är när man uppstår först tredje dagen. Alltså är det inte bara missvisande, utan även felaktigt, att skriva "redig baksmälla dagen efter". Du är full och/eller död i två dagar, baksmällan kommer alltså dag nummer tre. Nu ska jag läsa resten av din artikel.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-02 15:43:00
|
|
Biff |
Det där verkar främst vara ett fenomen inom mediabranschen. Journalister, reklamare och annat skräp som är bra på yta och formuleringar men saknar djupare kunskaper. Kanske kan vi göra som i Liftarens guide till galaxen och skicka iväg dessa människor i ett rymdskepp genom att lura dem att jorden ska gå under.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-03 00:19:00
|
|
Sunny |
Min son, 38,brukar säga som du!
O det kan vara sant att det under 40 -70 talet dracks mindre. Men backar vi till 17 00 o 18 00 tal så dracks det kopisöst mera än i dag!
Man hade sin husbehovsbränning o en del av lönen till arbetsfolk var brännvin. Man botad alla sjukdommar med sprit o spädbarrn fick snuttetrasor med brännvin för att de skulle sova. Detta ansågs höst normalt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-03 10:40:00
|
|
Franklin |
När jag bodde i Sthlm för några år sedan var jag inne i den där svängen under en period. I dag är jag jävligt glad över att jag kom därifrån. Fortfarande tar jag mig gärna en rejäl fylla när det behövs, men oftast dricker jag mig enbart lite lagom salongsberusad. Dricker inte lika ofta heller. Och jag mår så in i helvetes mycket bättre. Har aldrig bakfylleångest, min mage har återhämtat sig och jag mår i det stora hela kanon. Alkohol och fylla är oftast överskattat och inte alls kul...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-03 13:48:00
|
|
Elvy |
I en läkarbok från slutet av 1400-talet står det så här: "Brännvinet fördriver kräftan och likmasken. Det gör magen stadig och smälter väl maten. Detta vatten är gott för huvudvärken och det styrker hjärnan. Det dräper gnetter i håret och driver löss från huvudet." Kanske är det dom underkurerna som en del av nutidens alkis generation 80-talisterna tror på
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-03 16:24:00
|
|
Inger-Sofia |
Hmm..är det särskilt smart att pimpla i sig så mycke..så ofta.Det fyndiga med alkohol har jag aldrig förstått mig på.har provat dricka .gillar bättre,att vara medveten om min omgivning och det roliga..att slippa må dåligt dan efter,.utan alkoholens envisa,sega omhållande av mina sinnen,i sin fördunklande,sövande, manipulerande famn.Din artikel är trevligt skriven..trotts det alkoholhaltiga vattnet,har du inte fått den urvattnad eller luddig :k.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-04 23:42:00
|
|
Karin Holmberg |
Bra analys! Men jag undrar om du artikelförfattaren kanske ändå t r o r att du kan ha lite mer kontroll än du/ni har,även om du var väldigt självrannsakande.
För det verkar för sjutton de som "brukar tyngre droger" idag också ha.
Jag ser till synes fräscha och propra "oförstörda" unga människor komma in på tunnelbanor, dagtid, bete sig som riktigt tunga missbrukare, som man kanske bara såg tunga heroinister förr dubbelvikta zombies med slimmig blick i sömngång.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-04 23:54:00
|
|
Joakim Steneberg |
Kör på bara! Så länge som inte miljön eller någon oskyldig drabbas så är det väl OK? Så har det alltid varit!
|
| |