Enligt mig är samkönad sexualitet en perversion

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2007-08-04 19:49:00
Sunny
17 Mariha: Att kalla de som inte delar ens egna preferenser det må vara inom sex,politik ,religion etc för onaturlig eller pervers är inte ok: Aldrig.
Inlägg #22: Postat: 2007-08-05 11:21:00
Jan Wiberg
Mahria. Jag tycker att man skall få kalla företeelser efter hur man upplever dem. Vad jag tycker i sakfrågan torde ha framgått. Sunny, du har säkert rätt men jag tycker att det är irrelevant för diskussionen.
Denne CMO verkar ha fått sitt intellekt förmörkat av illvilja. Hans tolkningar av mina utsagor är perverterade och hans debatteknik ojust. Han är inte värd att bemötas.
Inlägg #23: Postat: 2007-08-05 11:47:00
Elvy
Homosexualiteten frodades i det antika Grekland. Den var mer utbredd i Sparta, där flickorna gick mer lättklädda, än i Athen där flickorna levde i avskildhet. En jämbördig partner fann älskaren bara i en annan man. Kvinnan användes främst till sinnlig lusttillfredsställelse. Det speciella med den athenska homosexualiteten var att den ingick som ett naturligt led i uppfostran.
Inlägg #24: Postat: 2007-08-05 11:52:00
Elvy
fortrsättning/ Den vuxne mannen valde ut en pojke, som han sedan inte bara skulle ha sexuellt umgänge med, hans främsta uppgift var att ge ynglingen undervisning om statens lagar, politik och filosofi.
Inlägg #25: Postat: 2007-08-05 14:02:00
Janne B
"Nakna pojkar och nakna män, nakna pojkar, nakna pojkar". Jag hör en manlig röst fylld av åtrå i Sv Radio. Kan denna låt anses vara korrekt i våra tider??? Den borde väl förvisas till gamla Grekland..
Inlägg #26: Postat: 2007-08-05 17:43:00
Joakim Steneberg
Pederasti har således varit OK ibland. Har för mig det funnits kulturer där äldre kvinnor lärt upp unga pojkar till fullgoda älskare ocskå. Någon vet kanske? Generellt så har pojkars oskuld inte värderats och omhuldats i samma grad som flickors. Vilket är EN beskrivning av saken. Det finns som bekant en annan.
Inlägg #27: Postat: 2007-08-05 18:14:00
Daniel Wijk
Själv tror jag nog att världen tillslut kommer att, tillsammans i enighet, komma överens om att religiös intolerans är det mest perverterade och sjukliga i vårat samhälle genom tiden när man räknar till offer för den och konsekvenser för samhället i stort.
Inlägg #28: Postat: 2007-08-05 18:16:00
Daniel Wijk
Jan: Du får naturligtvis ha vilken åsikt du vill och det är bra att du tycker att politisk korrekthet är ytterst suspekt. Däremot finns det saker som man måste acceptera i ett fritt samhälle och det är att vuxna människor får göra som dom själva vill så länge andra inte skadas av det.
Inlägg #29: Postat: 2007-08-05 18:19:00
Daniel Wijk
Om du anser att du skadas av att det finns homosexuella i samhället och det tror jag inte att du gör så har du dock ett problem som du borde lösa inom dig själv. Jag tycker förresten du ska fundera lite över dina egna åsikter och politisk korrekthet. Finns det en chans att du skulle försöka göra mot andra det du inte vill att de ska göra mot dig alltså att förbjuda/förtrycka det du inte tycker om?
Inlägg #30: Postat: 2007-08-05 18:47:00
Janne B
Med pojkar menas omyndiga personer som inte kan tala för sig själva, försvara sina egna intressen. De brukar i civiliserade samhällen skyddas sexuellt just av samhället. I gamla Grekland hade man inte nått dit / Vad myndiga vuxna män kommer överens om rör mig inte.
Inlägg #31: Postat: 2007-08-05 20:40:00
Sunny
24 Elvy: Ja det är just detta mentorbegrepp som gör den tidens homosex mellan män o gossar så intressant att läsa om.
O den stolthet hela familjen kände över att deras son hade en högt ansedd mentor.
Man får sig en rejäl tankeställare.
Inlägg #32: Postat: 2007-08-05 20:44:00
Sunny
Janne 30 Det fins som sagt samhällen där man haft en annan syn på detta.
Det kan vara bra att tänka på för en dabatt är som regel begränsad till en kort tid.En människas liv är ju bara ettekort ögonblick.
Inlägg #33: Postat: 2007-08-05 21:07:00
Elvy
Ikväll kl 22.15 i svt2 visas det en spelfilm om homosexualitet.
Inlägg #34: Postat: 2007-08-10 14:08:00
en svensk tiger
Hets mot personer på grund av sexuell läggning kriminaliserades genom tillägg till bestämmelsen om hets mot folkgrupp SFS 2002:800.

Skribenten synes inte "hetsa" i lagens bemärkning utan meddelar endast en egen åsikt och detta är således inte straffbart
Inlägg #35: Postat: 2007-08-10 14:17:00
en svensk tiger
Sexuell läggning syftar på en persons sexuella orientering i fråga om partnerns kön. Bisexualitet, heterosexualitet och homosexualitet är beteckningar som används för att beskriva detta.
Det råder konsensus i den vetenskapliga världen om att de psykiatriska parafilerna tillstånd med starkt störd sexuell orientering inte är sexuella läggningar
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...