Enligt mig är samkönad sexualitet en perversion

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2007-08-01 19:55:00
Jan Wiberg
Jag uttalar mig inte om någon folkgrupp. Jag skriver om en form av sexualitet som jag anser vara förvänd och inte förenlig med mina begrepp om moral. Och mitt syfte med artikeln är inte att fördöma homosexuella utan mer att fastslå att jag inte har funnit några skäl att ändra uppfattning trots att skickligt lobbyarbete har fått opinionen att svänga.
Inlägg #2: Postat: 2007-08-01 20:02:00
Jan Wiberg
Men sexuell läggning är efter vad jag förstår ett vitt begrepp som måste innefatta också former av sexualitet som inte är så allmänt accepterade som homosexualitet nu har blivit. Som pedofili nekrofili och zoofili. Och om dessa läggningar är tillåtet att ogilla och anse för omoraliska. Och också att hetsa emot, efter vad man ser i massmedia
Inlägg #3: Postat: 2007-08-01 22:31:00
bagge
Nu är du förvirrad och blandar saker. Vid pedofili, nekrofili och zoofili så är den ena parten oförmögen att ge samtycke. Vid homosexuella och heterosexuella samlag så ger båda sitt samtycke, annars är det våldtäkt. Du kan naturligtvis ha vilken åsikt du vill. Däremot skall vuxna personer få göra vad de själva vill, så länge de inte skadar andra.
Inlägg #4: Postat: 2007-08-02 10:49:00
Jan Wiberg
Jag tror att det är du som blandar ihop saker. Lagen talar om sexuell läggning och som jag ser det definierar den inte vilka läggningar som är legala. Och jag talar inte om folkgrupper. Jag talar om aktiviteter som jag inte accepterar. Vuxna har rätt att göra som de tycker och jag har rätt att tycka att denna påträngande och missionerande bögkultur är stötande.
Inlägg #5: Postat: 2007-08-02 14:52:00
bagge
Du jæmfør homosexualitet och pedofili. Varfør tror du att homosexualitet har blivit accepterat men inte att pedofili? Ødets nyck, lobbyarbete eller det faktum att det rent juridiskt och moraliskt ær två helt væsenskilda saker?
Inlägg #6: Postat: 2007-08-02 21:20:00
Jan Wiberg
Jag jämför inte. Håll dig till saken om du skall debattera. Homosexualitet har bara varit socialt accepterat i ett tiotal år. Och i många är det fortfarande illa ansett och i många länder fortfarande förbjudet. Varför tror du att man i praktiskt taget alla tider så skilt mella hetero- och homosexualitet?
Inlägg #7: Postat: 2007-08-02 21:26:00
Jan Wiberg
Att homosexualitet har blivit socialt accepterat under de sista årtionden tror jag, och det är min personliga uppfattning, beror på att så många fler har blivit bögar och jag tror att vår tid och den onaturliga livsstil vi har, föder en onaturlig sexualitet. Och givetvis har bögarna bedrivit ett skickligt lobbyarbete.
Inlägg #8: Postat: 2007-08-02 23:46:00
Sunny
Jan: I det gamla Rom ansågs under en lång period kärleken mellan en ung gosse o en vuxen mentor vara den mest rena o upphöjda kärleksformen. Sex med kvinnor var till för barnalstringen. Det har funnits andra sådan kulturer. Att det blev så tabu under många år beror ju på de 3 patriarkaliska religionerna Judendom,Islam o Kristendom spom alla inför de homosynden liksom kvinoföraktet
Inlägg #9: Postat: 2007-08-02 23:49:00
Sunny
Med tanke på att de flesta djur kan var homo Från däggdjur till pingviner så undrar jag på vilket sätt de kunnat lobba för sin sak???
När man läser vad du skriver undrar man nog ifall inte all religion trots allt borde förbjudas o bekämpas: den har kanske gjort mera skada än nytta i det långa loppet???
Inlägg #10: Postat: 2007-08-03 00:00:00
Sunny
O Jan: Jag ställer mig oxå frågan var du bor?

Jag bor I Stockholm men har bott lite varstans under livets gång o endast i min barndoms fosterhem runt Jönköping var homosex oaccepterat!
I Paris o Ameterdam var det helt accepterat för över 40 år sedan.
Men det beror ju lite på ens umgänge?
Inlägg #11: Postat: 2007-08-03 09:30:00
Janne B
8 Sunny/ Ja hur var det i gamla Rom. Var detta en attityd i överklassen eller var det en mer allmän inställning.?? Jag vet inte men har frågat många!
Inlägg #12: Postat: 2007-08-03 09:35:00
Janne B
9 Sunny/ Detta med djurhomo. Uppträder inte detta i första hand bland djur som inte är i sin naturliga miljö .Som homosex på fängelser. Jag stått på Skansen och tittat på apor som pippat varannan minut! Tror inte de gör så på Borneo. Djur i frihet måste ägna sig åt mkt för att överleva. Sex måste vara en bisak. /Jag tror att homo finns latent hos många individer, men när utvecklas det, i vilka miljöer?
Inlägg #13: Postat: 2007-08-03 16:53:00
CMO
Vad som är "naturligt" i sådana här sammanhang är precis som vad som är "perverst helt subjektivt och irrelevant. För en homosexuell person är det naturligt att ha homosex och onaturligt att ha heterosex. Att en måttligt intelligent "konstnär" exponerar sina unkna fördomar på internet är inte nödvändigtvis speciellt "naturligt". Men iofs ganska underhållande om man, som jag, är lagd åt det skadeglada hållet.
Inlägg #14: Postat: 2007-08-03 18:34:00
Jan Wiberg
Jag tror definitivt inte att bedömningen av vad som är perverst är subjektivt eller irrelevant. Pervers, vilket betyder avvikande, förvänd betydelsen äcklig verkar du ha fått från någon ordförklaring i Kamratposten och sexualitetens biologiska mening är fortplantning. Homosex och f ö också nekrofili och zoofili avviker från denna naturens intention.
Inlägg #15: Postat: 2007-08-03 18:52:00
Jan Wiberg
Givetvis har det funnits homosexualitet i alla tider. Liksom det har förekommit pedofili, incest sex med djur och annat. Men det är på på ställen och under korta perioder det varit socialt accepterat. Den erotik mellan äldre män och gossar som fanns i Rom och Aten, verkar emellertid vara mer åt det pedofila hållet om man läser Symposion. Den som hade den kvinnliga rollen i de manliga samlagen lär dessutom ha blivit föraktad.
Inlägg #16: Postat: 2007-08-03 19:09:00
Jan Wiberg
Jag ser inte homosexualitet så mycket som en läggningssak. Jag tror att den sexualdrift vi är utrustade med kan ta sig många riktningar hos varje individ.
Men i mitt leverne ser jag det som viktigt att försöka hålla en linje. Jag kallar det moral, att motarbeta drifter som ger en dålig eftersmak. Det gäller vad och hur mycket jag äter och det gäller min sexualitet. Andra människor får göra vad som rimmar med deras moral. Men jag räknar mig som stoiker och ser moralen som universell
Inlägg #17: Postat: 2007-08-03 21:12:00
Mahria
Är det okey för en homosexuell att kalla heterosex onaturligt, men inte okey för en heterosexuell att kalla homosex onaturligt?
Inlägg #18: Postat: 2007-08-04 15:26:00
CMO
16/ Det var ju belysande. Jan W har alltså starka sexuella lustar som kan leda honom lite vart som helst. Är det då bara hans raka moraliska linje och stoiska natur som hindrar honom från att spänna på kossan Majros eller att tafsa på barnen i lekparken? I så fall får vi hoppas att han håller sig nykter och med sina moraliska hämningar intakta.
Inlägg #19: Postat: 2007-08-04 18:56:00
Sunny
Cmo 18 Verkligen!!!
Tur att inte alla har samma hämningslösa grundläggning.
Om majoriteten alltid har rätt enligt naturens lagar så ska vi äta skit: billioner med flugor kan inte ha fel!
Inlägg #20: Postat: 2007-08-04 19:03:00
Sunny
11 Janne: I gamla Rom fanns det ju romerska medborgare en mängd andra som bara bodde o verkade där samt en väldigt stor grupp slavar. de utgjorde det Europa i dag kallar arbetarklass
Som jag har förstått det så var det i huvudska romerska medborgare som hade råd att hålla sig med de här unga pojkarna? Den pojke som fick en rik och/eller inflytelserik mentor fick ofta själv en hög ställning i samahället .
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...