Oroligt pumpar mitt gamla hjärta

Den här tråden diskuterar artikeln Oroligt pumpar mitt gamla hjärta.
Inlägg #1: Postat: 2007-08-03 22:23:00
Lars Nilsson
Tråkigt är Du är sjuk Janne. Får en att fundera på hur man bäst utnyttjar livet. Jag är bara två år yngre. Nej, Du är inte högfärdig!
Inlägg #2: Postat: 2007-08-03 23:35:00
GunnarL
Fint skrivet Janne B! Jag själv är ju snart 60 och ser hur folk i min egen ålder och strax däröver drabbas av olika typer av ohälsa. Som ung tar man hälsan för något givet - när man blir äldre blir den värdefullare än all världens rikedomar! Dina mångsidiga intressen och Din vetgirighet gör att jag även om oddsen är låga satsar på att Du hinner lösa de stora världsgåtorna innan pumpen stannar för gott. Jag önskar Dig allt gott Janne!
Inlägg #3: Postat: 2007-08-04 00:53:00
Karin Holmberg
Usch, skriv inte såna här artiklar Janne B. Man blir ju orolig!
Tittar just på "Fanny och Alexander" och det känns som Ingemar Bergman talar till en.
I Allan Edwalls "Oscar Ekdahl".
Han kanske kan tala till oss trots allt?
Hans ande och närvaro är påtaglig, trots att han är död iallafall.
Som Staffan Valdemar Holm säger: "Att hans ande kommer att sväva över dramaten"
Inlägg #4: Postat: 2007-08-04 05:50:00
Inger-Sofia
God morgon janne.Det var jobbigt att läsa din artikel.Det är starkt,modigt av dig att skriva om den verklighet som är din.Orden vrider om,får tankarna att flyga hit och dit,Några vill inte alls bli tänkta. Något magiskt spö har jag inte ,hur gärna jag än vill- inte heller några vackra ord till tröst,hittar fram-tystnaden lägrar mig.En varm kram skickar jag dig, av hela mitt hjärta.Tack för din starka artikel,som påminner oss om,att vara rädda om varje inevarande ögonblick.
Inlägg #5: Postat: 2007-08-04 08:06:00
myrboa
Janne ..Med kärlek. Anna-lena
Inlägg #6: Postat: 2007-08-04 08:44:00
Janne B
Tack för så varma, goa, kärleksfyllda kommentater. Er Ja
Inlägg #7: Postat: 2007-08-04 12:06:00
Nicki
Fin artikel, men sorglig. Skönt att höra att du blir bra behandlad av vårdcentralen.
Inlägg #8: Postat: 2007-08-04 19:05:00
Sunny
Fin artikel!
Jag sitter ju liksom i samma båt o försöker inse det .
Men vi får väl hålla på så länge det är aldrig så lite liv i oss? Kram S
Inlägg #9: Postat: 2007-08-05 00:20:00
kjellekborg
Hej Janne, Själv är jag 63 o kör med betablockerare, magnecyl, vattendrivande plus en jag glömt namnet på.
Du berör de existenstiella frågorna och svaret får vi nog inte här på jorden Tellus. Kanske är det bästa ändå att leva livet med omtanke, ödmjukhet o kärlek till sina medmänniskor. Fortsätt med årspren. skratta, dansa, gråt...o du lever länge till... Tro mina ord!
Inlägg #10: Postat: 2007-08-06 11:29:00
Janne B
Det är en fantastisk upplevelse att 10 av er gett mig FEMMOR och ingen har sablat ner mig. Jag är svårt sjuk men känner mig vissa dagar fullt frisk,sa jag till mina grannar i morse. Gott mod har jag också men tänker inte anmäla mig till Wasaloppet...
Laddar...