Ranelid - en ganska usel författare

Inlägg #1: Postat: 2007-07-29 23:49:00
Sunny
Ja det är ganska solklart vem läsarna föredrar.
Men stora läsarsiffror betyder inte automatiskt en bra författare.
Det fanns en dam som hette Barabara Cartland som sålde enormt över tror jag? hela världen. Hon kunde inte skriva alls. Nu kan ju Ranelid skriva men man hinner somna mellan sidvändningarna. Han har ett tråkigt o samtidigt konstgjort språk som ta bort varje läsupplevelse.
Inlägg #2: Postat: 2007-07-29 23:53:00
Sunny
Jag vet att smaken är olika o jag skulle inte drömma om att agera "smakpolis" eller missunna Ranelids läsare sin fröfattare ifall han inte gjorde sådana fula offentliga påhopp på andra författare o bland dem sådana som jag själv uppskattar.
Inlägg #3: Postat: 2007-07-29 23:54:00
kjellekborg
Har man en gång fastnat i ett "språk" så är det nog svårt att komma ifrån detta.
Inlägg #4: Postat: 2007-07-29 23:57:00
Sunny
Annars ororar jag mig aldrig med de som ojjar sig över ungdommens dåliga littertaursmak: Att läsa är bara positivt o ju mera "skräp" ungarna läser desto större läsvana o desto flera chanser att hitta "bättre" o mångsidigare litteratur får de.
Inlägg #5: Postat: 2007-07-30 00:21:00
kjellekborg
Det är bättre att läsa "skit" än att inte läsa alls!
Inlägg #6: Postat: 2007-07-30 00:25:00
Sunny
Kjellek: I mitt fosterhem fanns bara bibel o psalmbok: allt annat var fel. Så jag började läsa min bibel vid 5. Mycket var ju fantasiskt o jag hoppade över allt jag inte förstod.
Men Daniel i lejonkulan,Josef såld av sina bröder..vilka rysare...
Kung Salomo. O i tonåren: Höga visan o Perdikaren!
Inlägg #7: Postat: 2007-07-30 00:28:00
Sunny
Men någon bondfru tyckte synd om fosterungen o stack åt mig en bok av Sigge Stark.Som jag nog läste 20 gånger. Tog mig flera år senare till bibliotek där jag frågade efter henne o fick ett mycket elakt o hånfullt svar som gjorde klart för mig att varken Stark eller jag hade på bibliotek att göra. Det var då jag började sjtäla deras böcker!
Man måste ju ha adress för att få ett lånekort:
Inlägg #8: Postat: 2007-07-30 00:33:00
kjellekborg
Hemma hade vi också Sigge Stark, som jag då trodde var en man. I klass 2 på Gossis höll jag föredrag om "Kärlekens Eld" men adjunkten
??? undrade vad det var för skit jag kom dragandes med. Jag en arbetarunge!
Inlägg #9: Postat: 2007-07-30 00:43:00
Sunny
KK: Jag trodde oxå att Sigge S var en man! Hon skrev mycket om hästar o hundar?
Kärlekens eld har jag missat men jag hade en flicka i kollektivet för kanske 20 år sedan som var förhäxad av norska Marit Sandemo o sagan om Isfolket. Hon hade 24 delar o jag snabbläste dem alla för att förstå varför unga tjejer älskade dem . O det var faktiskt lätt att förstå: hon skrev om mystik o det occulta vävdes samman med ondska, kärlek o sex.
Jag skulle ha älskat dem om jag fått dem vid 10 års ålder.
Laddar...