Ranelid - en ganska usel författare

Inlägg #1: Postat: 2007-07-29 09:24:00
Ramona Fransson
Mina böcker säljer helt otroligt bra, med tanke på att jag INTE är en av kändisarna från SVT eller SR. Jag vill också kunna försörja mig på mina böcker, för ju fler läsare, desto större trygghet för mig att kunna skriva mer. Att få lov att skriva böcker, är något som håller mig uppe och gör mig glad! Ingen kan leva på "tack ska du ha" men ingen behöver tre bilar, fyra lägenheter, tvåhundra par skor osv...
Inlägg #2: Postat: 2007-07-29 09:27:00
Ramona Fransson
Min nästa bok "Älskling, vi blir inte med barn!" som är min självbiografi över åren jag kämpade för att bli med barn, kanske kan bli boken som öppnar en och annan dörr. Jag var väldigt ledsen och nedstämd under de åren och skriver öppet om de skiftande känslor som följde mig som en evig skugga.
Inlägg #3: Postat: 2007-07-29 09:33:00
Ramona Fransson
Det viktigaste för mig med boken, "Älskling, vi blir inte med barn!" är att alla som har varit /är i en ofrivilligt barnlös situation, att de, om så bara för några timmar, inser att de inte är ensamma och det kanske kan få någon att andas lättare. Skulle det inträffa, har jag lyckats!
Inlägg #4: Postat: 2007-07-29 23:44:00
Sunny
Du hör kanske till de kvinnor som nu står på tröskeln till sitt kändisskap som författare?
Dina deckare är bra!
Inlägg #5: Postat: 2007-07-29 23:57:00
kjellekborg
Hej Ramona,
Det vore väl toppen att kunna kombinera att tjäna pengar och samtidigt vara en erkänd författare. Inget fel i att tjäna pengar på sitt författarskap. Själv ligger jag tyvärr mest på minussidan. Jag får nöja mig med den inre rikedomen.
Köp gärna mina böcker!
Inlägg #6: Postat: 2007-07-30 00:34:00
Sunny
kjellek: Det är få författare som kan leva av det i vårt lilla land.
De flesta författare jag känne o har kännt var tvugna att ha andra knäck vid sidan av o det gällde ändå ganska kända skribenter en del av dem.Man ska absolut nmarknadsföra sig o sina bäöcker men man behöver ju inte dissa alla andra för det?
Inlägg #7: Postat: 2007-07-30 00:35:00
Sunny
Om jag skulle skriva en bok o tänka på att tjäna pengar skulle jag skriva den på engelska : Då får jag många läsare.
Inlägg #8: Postat: 2007-07-30 00:37:00
Sunny
Men Ramona: Det är så många som är ofrivilligt barnlösa att jag faktiskt tror att en bok i ämnet skulle kunna sälja bra?
Inlägg #9: Postat: 2007-07-30 00:37:00
kjellekborg
Du har helt rätt, vårt land är för litet. Det svåra är för mig nog inte att skriva utan att marknadsföra mig. Hur kommer man i teve etc
Kontakter hur då?
Inlägg #10: Postat: 2007-07-30 00:56:00
Sunny
Jag skulle ha motsatt problem: hur undvika Tv?Jag är socialt en katastrof o mycket blyg.
Om jag vill ta mig till tv sofffan:
I
Skriva några provokativa artiklar i ett aktuellt debattaämne.Vara drivande o skapa kontakter men andra med samma åsikt.
2 Välja ett ämne som garanterat väcker uppmärksamhet.
Prostitution, att ha erfarenhet av incest o våldtäkt är några änen som generarer förfrågningar i första han av lokalmedia.
Inlägg #11: Postat: 2007-07-30 01:02:00
Sunny
Jag blev inbjuden till debatter i bl a rado o på kulturhuset. Hade jag gått dit hade jag snart fått in foten i först gratisblaskorna . De tjejer jag letade upp bland vännerna i samma debatter kom oxå i kvällstidningarna o på tv.
Jag bjöds in till en pjäs med efterföljande debatt: hon som gick i mitt ställe interdjuvades i lokalradio.
På pride har jag några inbjudningar där pressen är med.Tackar man ja till allt detta kan man börja skriva för nu vet många vem man är.
Inlägg #12: Postat: 2007-07-30 01:05:00
Sunny
Att vara medlem i en majlinglista i något ämne där många medlemmar skriver eller arbetar med media är oxå ett bra sätt att nå ut: de skulle garanterat puffa för en bok av medlemmar.Samt genom sina blogg vänner: En populär blogg som når många skulle säkert generera köpare?Jag har själv hittat böcker av bloggare via deras bloggar.
Laddar...