|
Inlägg #1: Postat: 2007-07-24 23:30:00
|
|
Annie-Lee |
Jag förstår inte, AlfVerner, du skriver en, rakt på sak, skitdålig kommentar. Jag skriver aldrig "ensam", och jag förstår inte vad du tyckte var "fjoll" med "pojkvän". Förklara.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-07-25 12:09:00
|
|
Våga leva |
Annie-Lee: Det låter sorgligt att Du blivit så besviken på Gud. Men: Gud är ju en relation och i en relation måste man ta och ge, som Du vet. Betraktar Du Dig kanske inte litet väl egocentriskt, nästan som om Gud vore någon sorts automat, som genast infriar våra önskemål?
Jag vill också gå emot ordet "själv" i stället för "ensam", vad gäller kommentarerna. Man kan ex.vis knappast säga eller skriva: Jag kände mig så "själv" i s. f. "ensam"!
Många vänliga sommarhälsningar till alla! Ingvar
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-07-25 23:04:00
|
|
AlfVerner |
"vet inte riktigt var han står"??? betyder att han vill dra, men inte såra dig. Hela upplägget med "Gud" ÄR ensamhet. Patetiskt. Lägg ner och gå vidare. Det finns ingen Gud, det finns ett "överjag". ANSVAR kan aldrig överlämnas till mig...det får du ta själv.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-07-26 01:03:00
|
|
Elisabet |
Jag förstår dig annie-lee, på sätt och vis! Men- det finns inga garantier för att vi ska få förmåner eller lycka här i livet. Om vi blir sjuka eller inte får barn, är det inget vi kan lasta Gud för. Gud, är ingen farbror, som sitter däruppe och tittar på miljarder människor och vet precis vad var och en har för sig.
Gud är kärlek i hjärtat och det finns alltid en förklaring till varför, saker och ting händer. Barn- finns det massor av, om du inte kan få egna. Alla barn är våra barn.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-07-26 20:39:00
|
|
Annie-Lee |
Jag måste tillägga att jag är ateist sen många år tillbaka, så jag tror inte på något över det mänskliga. Texten var ett tillfälle för mig att få ur mig lite tankar, och då valde jag att skriva om gud, som sägs vara allsmäktig, och som då borde kunna rätta till alla problem.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-07-26 20:57:00
|
|
Annie-Lee |
Men AlfVerner, du känner varken mig eller A, så jag förstår inte riktigt hur du kan uttala dig om en sådan sak. Det är ett tydligt tecken på idioti, enligt min mening.
|
| |