Inlägg #1: Postat: 2007-07-23 17:43:00
|
Nicki |
forts Många föräldrar, nyblivna eller inte, är totalt inkompetenta vad det gäller att ge sina barn vägledning, och det är ju inte barnets fel att det har haft oturen att få en mindre smart mamma eller pappa. Men visst är många småbarnsföräldrar insnöade på sitt, men de flesta är väl rätt insnöade på sina barn eller hobbies eller vad det nu kan vara.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-07-23 20:43:00
|
Janne B |
Man blir ju inte snabbt insnöad för att man blir förälder, föräldraskap kan i stället vidga vyerna mot samhället, släkten osv./ Ja föräldrar ska vara goda vägledare men vad betyder detta i vårt så skiftande samhälle.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-07-24 16:40:00
|
MLJohansson |
Nicki/ Nej, barnens fel är det väl inte, det är såklart föräldrarna som är fullständigt värdelösa i sin roll! Även om jag genom en bekant hört teorin; "Alla barn föds onda, sen är det upp till föräldrarna, barnomsorgen och samhället att göra de till goda människor"!. Det ligger nog något i det...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-07-24 21:57:00
|
Mahria |
M-L J:. du kan inte vara så mycket över 15 år, detta var det mest omogna som jag läst på länge.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-07-25 11:59:00
|
MLJohansson |
En väldigt väntad kommentar... Det är så oaccepterat att inte älska barn. Nej, 15 är jag inte. Vid 15 års ålder är det ju okej att inte vilja klämma på varenda unge man ser. Det är nu när man kommit upp i "giftasålder" som alla stirrar på en som om man är ett spöke för att ens livmoder inte slår volter vid åsynen av en bebis. Omoget, onormalt o.s.v. får man höra jämt.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-07-25 20:51:00
|
Nicki |
Det är dessutom bara bra att de kvinnor och män för all del som inte gillar barn inte heller skaffar barn. BRIS och socialsekreterarna har fullt upp ändå.
|
|