Inlägg #1: Postat: 2007-07-23 13:05:00
|
Janne B |
Dedt har flera ggr kartlagts hur politikers barn och andra anhöriga fått bra jobb nära den aktuelle politikern. Ingvar Carlssons döttar jobba på partiexp. osv. /Men jag har aldrig sett en seriös kartläggning av vart andra kändisars barn hamnar. I går satt far och son Josefsson i SOMMAR och talade i en och en halv timme. Den gamle Dramatenchefens son var nu producent på radio/Tv. Per Lagerkvists son...ja Bengt ni vet...Per Oscarssons gosse är rätt bekant, eller hur?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-07-23 13:07:00
|
Janne B |
När jag ser en ny kvinnlig stjärna i TV så tänker jag......dotter till Lill-Babs eller i vart fall L Berghagen!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-07-23 22:01:00
|
Joakim_J |
Just kändisvärlden är intressant eftersom den tydliggör det jag beskriver på ett väldigt slående sätt. Man ser ofta hur barn till diverse kändisar får alla möjliga slags statusjobb. Och att det främst beror på deras föräldrars kändisskap och kontaktnät är knappast någon överdrift.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-07-23 22:01:00
|
Joakim_J |
Samtidigt ska man veta att det funkar precis likadant i det övriga samhället. Med hjälp av kontakter och inflytande ser de som har möjligheten till att de sina kommer först. Resultatet blir naturligtvis att de utan samma möjligheter hamnar utanför.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-07-23 22:03:00
|
Joakim_J |
När det sedan på samma gång byggs upp ett förakt mot de som saknar dessa privilegier - ja då har det spårat ur. Och det är precis vad som har hänt.
|
|