|
Inlägg #1: Postat: 2007-07-13 16:11:00
|
|
Janne B |
I programmet ställde man sig oroligt frågan om det visar sig att fästmannen är buddist eller Baptist. Vad händer om Victoria blir Pingstvän? Kan man lita på att kommande barn uppfostras till den rätta rena läran? Egentligen är nog saken hur enkel som helst. Varje tänkbar kommande regering kommer att godkänna de val som Victoria kommer att göra. För så har det varit genom historien!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-07-16 03:48:00
|
|
Daniel Wijk |
Regeringen kanske är mer eller mindre tvungen till att godkänna Victorias val men kan verkligen kungen göra det med gott samvete ja, alltså utan att hovet säger till kungen att monarkin är i fara och att han måste agera alltså? Jag tycker att debattartikeln på dn.se angående Vcictorias val häromdagen var rätt på pricken angående monarkins problem i dagens samhälle.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-07-16 03:49:00
|
|
Daniel Wijk |
Själv vill jag ha en republik men jag ser med spänning på hur kungahuset kommer att försöka klara sin existens under de kommande åren :-
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-07-16 09:28:00
|
|
Janne B |
Monarkin balanserar givetvis på en knivsudd. Victoria ska vara både folklig och representera översta spetsen av vår högadel Kungahuset. Denna balansgång klarar hon utmärkt så långt jag kan se. Hon har så goda relationer med media så de dämpar hennes ev fadäser. Men pojkvännen luggas en del för att han inte lärt sig le in i kameran mm.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-07-16 11:33:00
|
|
Daniel Wijk |
Det spelar ingen roll hur goda relationer Victoria har med folket. Det som artikeln påpekade var ju att om Victoria gifter sig med en utav folket så kommer det att innebära att vi får en hel del nya halvadliga personer ute i samhället som kan ställa till det för kungahuset. Victoria kan ju knappast hjälpa om någon av dom gör någonting korkat men kungligheten som helhet kommer att få bära korset för alla dumheter som hittas på i dess namn.
|
| |