|
Inlägg #1: Postat: 2007-07-13 14:26:00
|
|
Lars Nilsson |
Anta att samma statliga och kommunal politik skulle ha tillämpats på produktion och distribution av mat och kläder. Någon som tror att det funnits en bristsituation i likhet med hyreslägenheter? AS kanske skulle fråga sig varför man i Belgien och många andra länder kan få en billig hyreslägenhet på studs!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-07-13 15:04:00
|
|
anneskaner |
Då tycker jag du skall undersöka var och i vilka områden du får lägenhet på studs.
Företag och samhälle är inte samma sak vissa delar finansierar vi över en gemensam skatt, i den ingår ungdomar, de svaga grupperna, utbildning etc.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-07-13 15:06:00
|
|
anneskaner |
Tala om för mig hur du ska kunna betala 2 miljoner för en ungdomsgård som skall bedriva sk ideell verksamhet för unga, eller hur du ska få en lekpark säljsumma 700 000 kr att kunna generera inkomster.
Lars N är en praktborgare där allt löser sig genom att de rika och starka kan betala för sig andra får vara utan.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-07-13 18:47:00
|
|
Lars Nilsson |
2/ Förstår inte vad Du menar eller om Du läser mig fel. Jag nämde Belgien och andra länder där man inte har en vänsterbostadspolitik. Alliansen gör nu trevande försök att avskaffa hyresregleringar och annat som hämmat byggandet. Eller kritiserar Du borgarna för att man på 9 månader inte har hunnit byggt tillräckligt med hyresrätter som vänstern haft snart 70 år på sig att ordna?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-07-13 19:39:00
|
|
anneskaner |
ja det byggs men inte för människor med små inkomster o ungdomar. det som byggs idag och det som planeras för framtiden är kostnader som gör det svårt för vanliga att få råd med bo. Det byggdes under förra regeringen också och billigare.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-07-13 22:29:00
|
|
Lars Nilsson |
5/ Visst, det vet väl alla att under förra regeringen fanns det gott om hyreslägenheter till låga priser. Hur blind får man vara?
|
| |