|
Inlägg #1: Postat: 2007-07-14 16:19:00
|
|
JEM |
Gode gud vad jag är trött på naiva människor som tror de kan avhjälpa världens problem genom marginella förändringar! Men det är klart, det renar ju samvetet en stund, vilket tydligen är tillräckligt för somliga!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-07-14 19:08:00
|
|
GunnarL |
1/ Instämmer helt med Dig JEM. Att leva utan diskmaskin är exempelvis en synnerligen marginell insats. Att leva utan bil går väl bra om det finns fungerande kollektivtrafik men knappast annars.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-07-14 22:26:00
|
|
JEM |
Tack för instämmandet, Gunnar! Nu är det ju dock så att om vi, om det inte redan är försent, skall försöka rädda jorden får vi kanske finna oss i att gå ett par kilometer då och då. Vi har vant oss vid en livsstil som leder käpprätt åthelvete OM inte ALLA är beredda på att ge upp det bekväma livet!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-07-15 00:06:00
|
|
GunnarL |
3/ JEM, Ja för en gångs skull är vi faktiskt helt överens. Men när jag talar om kollektivtrafik så talar jag inte om att gå ett par km då och då - det har jag absolut ingenting emot. Men personligen arbetspendlar jag 10-15 mil i bil varje dag. Det enda alternativet är att jag slutar arbeta och det vill jag naturligtvis inte. Villkoren är mycket olika beroende på var man bor. Och naturligtvis också beroende av om man tillhör den politiska eliten eller bara är en vanlig liten sketen medborgare.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-07-15 00:13:00
|
|
Sunny |
Gunnar: Synd att du inte gillar hundar för de kan tjänstgöra som grov diskmaskin.
Trubaduren o tillika snusfabrikanten Bengt Sändh sade att han skaffat sin S: T Brerhardshund för att bli av med disken.
Även jag älskar den rasen men jag har faktiskt diskmaskin o är alltså miljöbov.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-07-15 00:20:00
|
|
GunnarL |
5/ Uppriktigt talat Sunny så är jag också ledsen för att jag inte gillar hundar - i dagens samhälle är det faktiskt närmast ett handikapp. Däremot är jag våldsamt förtjust i barn och de ofta i mig också. Det är faktiskt ännu bättre!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-07-15 00:28:00
|
|
Sunny |
Ja ungar är härliga!!!
Fast det är lite lustigt: alla som älskar barn brukar älska hundar o tvärt om. Barn o hundar går oxå bra i hop.Barn barnen älskar att. leka med dem .Maja,2,går runt huset o knackar på min dörr: Får Bellam komma ut o leka?
Då menar hon Bellman.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-07-15 00:31:00
|
|
Sunny |
6 Hur ställer du dig till andra husdjur? Jag har nog haft det mesta utom spindlar. Apa inte bra ormar o ödlor o marsvin o ökenråttor o Kaniner o katter o fåglar o...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-07-15 00:41:00
|
|
GunnarL |
7-8/ Ja Du Sunny - mina barn tycker också om hundar. Helt oförklarligt! Själv har jag i min ungdom haft några katter, men numera vill jag inte ha några husdjur alls. Däremot fler barnbarn. Och jag kan egentligen inte förklara min aversion mot hundar. Fast jag blev ordentligt skrämd någon gång i min barndom - jag var väl 6-7 år och det är kanske där det ligger? Men barn är fantastiskt roligt! Jag är faktiskt en riktig vaggsångssjungare och sagoberättare. Tro det eller ej - men så är det!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-07-15 11:38:00
|
|
JEM |
Mitt i all djurdiskussion vill jag bara påpeka en liten detalj. GunnarL, jag menar alltså att vi måste återgå till den standard gemene man hade i början på 1900-talet. Då kanske eventuellt vi kan rädda jorden. Annars är det tyvärr helt kört tror jag!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-07-15 21:59:00
|
|
GunnarL |
10/ Usch vad pessimistiskt. Så illa tror jag nog inte att det är - människan är ju en problemlösare av rang och kommer säkert att lösa det här också. Men om Du skulle ha rätt så skall jag satsa på en linje med hästspårvagnar mellan Strandvägen och Stureplan - avgång en gång i kvarten i båda riktningarna dygnet runt. Bratsen kommer att jubla!
|
| |