Vi kvinnor äcklas av nakna män

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2007-07-06 14:06:00
mintcar
Så länge mannen har initiativet och driver händelseförloppet är allt bra, men om mannen skulle bli osäker och behöva lite uppmuntran så tar det stopp. Jag börjar verkligen bli trött på det här. Män ska lära sig att bli mer känsliga i jämlikhetens tjänst, men kvinnor har inget ansvar att ge män lite av vad män alltid gett kvinnor i gengäld? - komplemanger, stöd, tålamod, förståelse?
Inlägg #2: Postat: 2007-07-06 14:07:00
mintcar
Jag ska ta ett personligt exempel: På sista tiden har jag haft svårt att genomföra samlag under ett flertal tillfälliga förbindelser. Kroppen har glömt hur skönt det är med sex och jag behöver hjälp med att påminna den. Hade det varit kvinnorna jag var med som hade problemet hade jag vetat precis hur det avhjälptes: lugnande ord, tålamod, omfamning, förspel.
Inlägg #3: Postat: 2007-07-06 14:07:00
mintcar
Efter alla kvinnor jag har givit detta i det förgångna är jag väldigt besviken att jag inte har kunnat få samma stöd nu när jag har bekymmer. En kvinnlig bekant gav mig till och med rådet att gå in på toaletten och runka innan. Skulle en kvinna få det rådet?
Inlägg #4: Postat: 2007-07-06 14:42:00
Banestyrelsen
Förvänta dig ingen hjälp där av en ny tjej. Sådant tar de som att du inte är attraherad av dem. Måhända en bieffekt av utseendefixering, dåligt självförtroende och allt det där. Har du ingen gammal kk du kan generalrepetera med?
Inlägg #5: Postat: 2007-07-06 14:50:00
Inger-Sofia
mintcar.förstår din besvikelse,när omtanke,förståelse och tålamod är den universalblandning,som gäller och hjälper vid många sorters åkommor.Du verkar ju dessutom vara öppen och kunna prata om det,säga vad du behöver. Pressen blir ju större efter varje nytt *nederlag och brist på förståelse- blir till en ond cirkel.Tillit är ju viktigt att känna.Lycka till ..hoppas du får det/den du behöver,för att "påminna kroppen om det den glömt bort"poetiskt,respektfullt sagt.k.
Inlägg #6: Postat: 2007-07-06 15:21:00
myrboa
"omtanke, förståelse och tålamod är den universalblandning som gäller och hjälper vid många sorters äkommor." Kan det sägas bättre. Att bli sedd och hörd för den man är Just Nu.Inte för den man borde vara. Inte för det man borde kunna och veta. Inte för det man borde känna. Man är den man är.Just nu. Vi är inga robotar,inga statiska varelser. Tvärtom.Mycket Strongt av dig mintcar att du vågar tala om det svåraste av allt.Din egen personliga upplevelse. A-L
Inlägg #7: Postat: 2007-07-06 16:58:00
Marcus S
Nu börjar vi komma in på intressanta saker - tjejer är väldigt dåliga på att ha sex. Dåliga på att ta initiativ och dåliga på att leda. Hela det här köret med att "hålla upp dörren" drivs in absurdum i sängen. Väx upp och ta ert ansvar!
Inlägg #8: Postat: 2007-07-06 17:45:00
Joakim Steneberg
Intressant! Om man sett ett antal kvällpressslöpsedlar vilka ändå i viss mån speglar debatten så har man sett varåt kritiken riktas när det gäller kön och sex. Fullkomligt ensidigt åt bara det ena hållet!!! S.k. "jämställdhet"! Finns det här ett tabu som kanske skulle behöva penetreras?!
Inlägg #9: Postat: 2007-07-06 18:15:00
mintcar
5/ Tja. Jag har nog ganska lätt för att dela med mig och vara öppen om saker, men olika saker passar sig i olika sammanhang. Det är anledningen att jag inte skriver på internet under mitt riktiga namn. Visst snackar jag med kompisarna om allt möjligt, men jag har gamla elever, arbetskamrater och andra som jag inte vill vara lika intim med.
Inlägg #10: Postat: 2007-07-06 18:23:00
mintcar
Jag skulle vilja lägga till att jag trivs utmärkt med den manliga rollen i sängen vanligtvis. Jag tror att både män och kvinnor ofta eggas av att uppfylla sina stereotypa roller, och det är inget fel i det. Det förvånar mig bara när det visar sig att mitt uppfyllande av rollen är ett ultimatum. Själv har jag aldrig ställt några sådana krav.
Inlägg #11: Postat: 2007-07-06 18:40:00
Sunny
Mint car 3 Om du visste hur många män som bekännt liknande saker för mig under alla år som strippa!
Inlägg #12: Postat: 2007-07-06 18:44:00
Sunny
Marcus o Joakim: Ni har helt rätt! Så länge kvinnor ser sig som någon slags objekt eller offer för män sexuellt så väntar de samtidigt på att männen ska ta alla intiativ samt vara den drivande. Vi får ta fram vår egen sexuelitet: stå för vad vi vill ha o vad vi vill göra o sedan ta ansvaret för detta.Jag har hela mitt liv varit väldigt öppen om mina sexuella prefereneser o har ännu inte mött en enda man som misstyckt.Men många kvinnor som förfasat sig!
Inlägg #13: Postat: 2007-07-06 18:48:00
Sunny
Min näst siste älskare var en katastrof på många sätt: Hade jag inte varit ur balans psykiskt hade det aldrig blivit någonting av men det var knappast hans fel att jag drack för mycket under sömnlösa nätter när dottern var försvunnen efter en jordbävning.
Barnen var genast där: Aj aj vilken typ: han utnyttjar dig! Hm: vem utnyttjade vem egentligen?
Inlägg #14: Postat: 2007-07-06 18:50:00
Sunny
Han var visserligen grovt kriminell men det var ju inte det viktiga i sexmötet: Det var trösten!
O mitt eget val.
Inlägg #15: Postat: 2007-07-07 23:59:00
Daniel Wijk
Sunny: Du har inte funderat på att skriva en bok om kvinnan, mannen och sexualiteten? Från vad du skrivit verkar du ha fullt upp men det kanske vore något att fundera på ändå?
Inlägg #16: Postat: 2007-07-08 00:02:00
Daniel Wijk
mintcar: Jag kan själv känna igen mig på ett sätt. Jag har haft flertalet flickvänner som lidit av depression och jag har alltid varit där för dom om dom har det svårt. Själv har jag inte samma lyx med någon att vända mig till när jag har det jobbigt. Även i mina förhållanden så har det varit så att jag har varit rädd för att avslöja min egen rädsla eftersom risken att bli kvar ensam och singel då är överhängande.
Inlägg #17: Postat: 2007-07-08 00:04:00
Daniel Wijk
Oavsett vad ens partner säger till en så känner man sig ganska säker på att råkar man falla så blir man ensam kvar. Detta är som man alltså. Vissa killar är säkerligen lika i dessa tankar och skulle lämna sin tjej om hon mådde dåligt men jag undrar om inte kvinnor är snabbare på att ta ett sådant beslut. Specifikt tror jag att kvinnor är mindre intresserade av att hjälpa till att bära sin partners börda än vad män är.
Inlägg #18: Postat: 2007-07-08 00:05:00
Daniel Wijk
Och det är synd för det finns egentligen ingen anledning till att det ska vara så.
Inlägg #19: Postat: 2007-07-08 18:34:00
Sunny
15 Daniel: Nej inga böcker för mig!
Att skriva på nätet är lagom.Men du har faktiskt ganska rejält fel här i dina sista kommentarer. Det är kvinnor som stannar :Männen drar. Föds ett svårt handikappat barn är fadern sällan med Jag vet detta inte bara genom min statistik: min dotter har med atuistiska barn: Inga fäder där inte.Kvinnliga alkolister blir lämnade ifall inte maken oxå dricker. Manliga alkolister har väldigt ofta sin famij kvar.
Inlägg #20: Postat: 2007-07-08 18:40:00
Sunny
På AA:s möten för anhöriga samlas gfruar,mödrar,f lickvänner o döttrar. Samt en o annan son. Detta gäller i hög grad oss psykiskt sjuka. Jag vet inte hur många läkare som rått min Käre o nu senare mitt ex att lämna mig: att leva med en psykiskt sjjuk akoholist orkar in gen i längden har de motiverat detta med. Fruarna däremot brukar ofta då rådet att försöka hålla i hop familjen så at mannen ska ha någonting att komma hem till efter en akut fas..
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...