|
Inlägg #1: Postat: 2007-07-06 08:12:00
|
|
Franklin |
För övrigt så tror jag att många män äcklas av att se hel- och halvnakna, eller bara vulgärt klädda, kvinnor överallt. I dag kan man inte gå på stan utan att tvingas e någon fläskig donna fläka ut sina hängbröst i en smaklös urringning. Ännnu äckligare är de kvinnor som blottar sin stringtrosor. Bara tanken på hur de skär in i underredet får det att vända sig i magen. Och att behöva se dallriga pattar och cellulitrövar på badstranden kan få vilken man som helst att lägga ner all sex för evigt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-07-06 08:19:00
|
|
Franklin |
Men det finns starka krafter som vill få oss att tro att män konstant tänder på nakna kvinnor och att vi alltid går dit kuken pekar. På så sätt kan man brutalisera mannens sexualitet och klassa honom som primitiv. Samtidigt tillfredställer det kvinnans behov av att känna sig lite finare än mannen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-07-06 08:28:00
|
|
Franklin |
För hur det än är så tror många kvinnor, innerst inne, att de är lite bättre än oss män. Finare, mer sofistikerade, av en smartare sort. Eller som en kvinnlig arbetskamrat sa till mig: "mannen är prototypen, kvinnan är den färdiga versionen." . Så bibehålls matriarkatet i vårt samhälle där män blir betraktade som förbrukningsvara, vandrande dildosar eller flytthjälp.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-07-06 08:40:00
|
|
Joakim Steneberg |
Jag instämmer delvis med Franklin. Den offentliga kvinnliga nakenheten är ett problem. Som man dessutom skyller på mannen! Visst, denna Halvnakenhet är attraktiv, plågsam och anstötlig, samtidigt! Den beror på en i grunden naturlig kvinnlig exibitionism, finns även hos män som spårat ur. Vi lever inte i naturfolksmiljö!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-07-06 08:47:00
|
|
Joakim Steneberg |
Visst skapar den problem, en sexualiserad offentlighet. Det är inte alls självklart som det påstås: Att "kvinnor borde kunna gå nakna utan att behöva bli våldtagna". Så fungerar inte världen eller sexualiteten! Det är så våldtäktsmän hetsar upp sig. Genom att spana in kvinnlig nakenhet och hetsa upp sig under dagen. Och sedan välja ett helt annat offer på kvällen. Att sedan "våldtäkt är maktbehov" stämmer således i allmänhet inte heller!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-07-06 08:55:00
|
|
Joakim Steneberg |
Om nu artikelförfattaren är ett troll, så har den ändå en viss insikt i kvinnlig sexpsykologi, anser jag, med min begränsade manliga insikt på detta "hemliga område".
Det är förvisso så att många kvinnor äcklas av män och manlig sexualitet, inkl mannnens kropp.
Dettas understött av att vi lever i ett samhällsklimat där mansförakt är offentligt sanktionerat från högre ort!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-07-06 08:57:00
|
|
Inger-Sofia |
Joakim, det är synsättet på våra kroppar,att ens tänka i dom banorna att dom är anstötliga,fula.VÅR kropp,bär på/inehåller en massa vitala organ,finesser.Otroliga mekanismer,VEM? har/ger vi rätten att döma ut,värde HUR vi ser/skall se ut.VILKA har/ger vi den makten.Kroppen är bärare av vårt liv att ytliga ögon skall se på den,btygsätta den.DEN MAKTEN överlåter jag inte åt någon.Min kropp ser jag på, med tacksamhetens ögon.För utan den, finns vi inte, synliga, i detta vårt liv
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-07-06 09:04:00
|
|
Inger-Sofia |
...min..andras kroppar ser jag på med"....för utan våra ......" ....så skulle det stå...jag blir så ivrig,att få ner orden,mina tankar...att fingrarna hinner inte med....
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-07-06 09:06:00
|
|
Joakim Steneberg |
Javisst Inger-Sofia, du tänker så välmenande, fortsätt med det. Men verkligheten innehåller både mörka och ljusa partier. Det gäller även mänsklighetens fysiska appparation. Och man måste väl få reagera? Däremot behöver man ju inte basunera ut allt.
Dvs, en artikel är väl OK, kanske. Men man springer ju inte omkring på stan och säger till folk att de är mindre vackra eller för mycket nakna!? Fast skönhet finns väl hos alla människor? Eller finns det undantag?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-07-06 09:09:00
|
|
Joakim Steneberg |
Det finns ju groteska undantag, både fysiska och moraliska, eller hur? Sånt är dessvärre livet. Vad skall vi göra med dem?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-07-06 09:52:00
|
|
Inger-Sofia |
."att livet inehåller både mörka och ljusa partier är jag medveten om, kanske är det därför jag ser på människan,som jag gör.Därför jag varit i både mörker och ljus.Vi är ju födda/ser ut som vi gör,att lyssna på/till människor gillar jag,för det LÄR mig mer om livet och varför/hur människor tänker som dom gör.Att utbyta tankar,ger nya infallsvinklar.Det finns människor som yttrar sig respektlöst om andra människas yttre.Håller med dig ,när det gäller det moraliska skall/bör vi reagera.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-07-06 10:32:00
|
|
Joakim Steneberg |
OK. Sedan kan man ju fråga sig om:
1 En enda svensk man skulle vilja skriva en liknande artikel om kvinnor?
2 Om sourze eller någon annan skulle vilja publicera en sådan?
3 Vad reaktionen skulle bli hos läsarna om det hade skett?
Detta nedtecknat utan att påstå att män generellt sett är änglar på detta område. Men här gäller det könsdebatten. Den som vissa envisas med att kalla för "jämställdhetsdebatten".
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-07-06 10:40:00
|
|
Joakim Steneberg |
Forts 6 Det som artikelförfattaren medvetet? utelämnar är således: Att om nakenhet är detsamma som att visa så mycket bar hud som möjligt, så leder kvinnan den utvecklingen, utan konkurrens!
Det gäller alltfrån badplatsers kroppsexponering åtminstone nertill till Nobelfestmiddagen åtminstone upptill. Ja, vem kan ha något emot detta? Men ändå verkar det närmast onämnbart, till skillnad från påhopp på män!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-07-06 10:58:00
|
|
Joakim Steneberg |
Behållningen av artikeln skulle därför kunna vara vilket art.förf knappast avsett: Varför älskar kvinnor att exponera sin hud?
Och varför älskar män att titta på detta? Och visar allt detta på någon väsentlig skillnad mellan mäns och kvinnor sexualitet? Varsågod att fundera på detta i sommar! Snart dags för semester tror jag....
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-07-06 11:13:00
|
|
Janne B |
VAD skulle hända om 100 män på Nobelmiddagen ställde sig upp och sa att de vägrade sitta framför en kvinna med nästan naket "överliv" i två timmar?? ELLER om det befanns att dessa män bara hade minikalsonger på sig på Nobelmiddagen??
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-07-06 11:52:00
|
|
Inger-Sofia |
VI-kvinnor tillhör inget kollektivt tänkande/tyckande, för att vi är kvinnor.så icke heller män.Det finns människor med sexuella,moraliska,empatiska problem-dom diskuterar jag inte-nu.kvinnors och mäns sexualitet,är individuella, även inom könen- då skulle vi behöva börja tala om, varje människas sexuella behov,inställning.Min är, att det är en bonus,något naturligt.Något som berör de som har sex ihop.f
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-07-06 11:59:00
|
|
Inger-Sofia |
För vad som får oss att tända-när det händer -finns det, alla de variationer på/av.Semester är inte dumnt..här , idag,är stormen på sitt lekhumör.Höet som jag stödfodrar med,blåser den ur mina armar och hästen får jaga,dom bortrullandes hötapparna. :kram
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2007-07-06 12:56:00
|
|
Joakim Steneberg |
Visst Inger-Sofia. Det är individens intressen och fallenhet som skall styra! Men vi kan aldrig komma ifrån att det råder könsrelaterade skillnader, känsligheter, födelsen osv. Och att vi har, som på alla andra områden, behov av att kategorisera och även generalisera!
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2007-07-06 12:59:00
|
|
Joakim Steneberg |
Och den yttre verkligheten då, den som så ihärdigt spjärnar emot våra innersta viljor? Ja den lät ändå en kvinna i frack medverka på Nobelfesten. Men hon fick kritik efteråt.
Om en man framträtt i stor Nobelgalaklänning däremot, så hade de nog ringt efter polis eller ambulans!
Ha det så skönt där "med märrarna i hagen"! Travesti på en visa, känner du till den?
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2007-07-06 14:04:00
|
|
Inger-Sofia |
:...mmm
|
| |