Varför ska vi leva livet?

Inlägg #1: Postat: 2007-07-04 10:47:00
myrboa
Såååå roligt att se dig här igen Friman! Anna-lena
"Det finns två sätt att leva.Det ena är som om ingenting vore ett mirakel. Det andra är som om allting vore ett mirakel." A. Einstei
Inlägg #2: Postat: 2007-07-05 10:12:00
myrboa
"Varför ska vi leva livet?" Mitt svar på den frågeställningen är,sett ur mitt perspektiv..För att det är det vi är. Livs Levande Liv. Hur vi väljer att leva detta vårt liv.. vårt sanna jag. Ja det är frågan. För mig är livet en skola där vi har att lära oss just detta.Att leva i kärlek till ALLT levande. Inte det enklaste precis. Livs-glad-kram. A-L
Inlägg #3: Postat: 2007-07-05 10:29:00
myrboa
Kanske är det så att i frånvaro av, blir det frånvarande närvarande. Dvs lever man tex i hat o bitterhet tillräckligt länge så kommer en längtan att födas innom en. En längtan efter något annat. Efter värme,närhet,glägje, kärlek osv. Ja så då vänder man sitt sökarljus åt det "håll" där man kan finna just värme, närhet,glädje osv. Dvs. innom oss. Enkelt, men långt, långt ifrån LÄTT. A-L
Inlägg #4: Postat: 2007-07-06 09:05:00
Drule
Man får väl göra det så uthärdligt som möjligt tills man kolar.
Inlägg #5: Postat: 2007-07-06 10:04:00
Inger-Sofia
Hej Henrik!Som jag ser det- livet till för att levas,lära,utvecklas i.det är därför det/vi finns.Att älska ger drivkraften,modet styrkan att bryta igenom de barriärer av fastlåsta mönster -vi alla mer eller mindre är bärare av.Det blir som ringar på vattnet,för varje djupdykning vi gör..ringar som sprids..så nästkommande generation,behöver slita mindre,för att bli av med barlasten och bli fria...det ger mig styrkan, att aldrig ge upp.f
Laddar...