Rebellrobban: Negativ reaktion från socialtjänsten

Inlägg #1: Postat: 2007-07-02 18:49:00
Ingela2
forts: Min erfarenhet säger mig att man så långt det är möjligt låter barnen vara hos sina biologiska föräldrar och att de sociala myndigheterna stöttar föräldrar och barn för att det ska gå bra. Barnets behov inte de vuxnas ska alltid komma först. Fosterhemsfamiljer granskas minutiöst. Jag är övertygad om att Robbans son har det bra i den familj där han är.
Inlägg #2: Postat: 2007-07-02 18:50:00
Ingela2
forts: Om pojkens mamma och pappa värnar om sin son så är det upp till dem att visa att de klarar av att ge sin pojke allt det som ett barn behöver
Inlägg #3: Postat: 2007-07-03 00:41:00
Karin Holmberg
Fast jag tycker det låter rätt dåligt att Robban inte fått veta Skälen till att han brister i omsorg, Ingela. Tycker inte du det? Du som verkar vara insatt.
Inlägg #4: Postat: 2007-07-03 00:41:00
Karin Holmberg
Så här skrev Anne Skåner i en kommentar: "Socialnämndens motiv för att inte låta Rebellrobban ta hand om sin son, handlar om att "han inte" kan tillgodose sonens behov. Låt mig då säga att ingen har förklarat och jag har sett pappren om vad bristen på omsorg ligger."
De, socialtjänsten borde ju kunna vara tydligare mot folk.?
Inlägg #5: Postat: 2007-07-03 10:26:00
Ingela2
Jag tror säkert att Robban har fått veta varför hans son placerats i fosterhem. men jag har förståelse för att han inte kan ta in det som pappa.Han har kanske svårt att skilja på sina egna behov och pojkens.
Inlägg #6: Postat: 2007-07-03 14:07:00
susanna s
Just det där med att föräldern inte klarar av att skilja på sina egna behov och barnens är det argument som soc brukar ta till när de egentligen inte har tillräckliga skäl att omhäderta ett barn. Dvs ett nonsensargument som sveksa domstolar tyvärr köper i allt för stor utsträckning.
Inlägg #7: Postat: 2007-07-03 14:07:00
susanna s
Att soc gör ordentliga kontroller på fosterhem tillåt mig att småle jag känner allt för många som fått sina barn svårt misshanldalde och kränkta i dåligafosterhem, fast visst finns det bra också men det är ett lotteri när man hamnar i den situatione
Inlägg #8: Postat: 2007-07-05 00:20:00
RebellRobban
Å jag har full förståelse för att du ingela 2 har svårt å fatta hur det känns för en pappa att bli fråntagen sitt eget barn på noll grunder av soc.
Du kanske är empatiskadad?
Inlägg #9: Postat: 2007-07-05 06:39:00
Mahria
Framtiden får väl utvisa, om din son har tagits i från dig på noll grunder, det är mycket svårt att tro på detta. Nej, något , som inte kommit fram, ligger säkerligen bakom ! ! !
Inlägg #10: Postat: 2007-07-07 10:53:00
RebellRobban
Framtiden Mariha? Jag har överklagat till regeringsrätten och kommer att fortsätta att överklaga ända upp till eurpoadomstol för att få tillbaka min son som socialtjänsten har kidnappat ifrån mej.
Inlägg #11: Postat: 2007-07-10 00:01:00
Elisabet
Om du Mahria inte känner Robban, så förstår jag varför du är misstänksam, men näsan hela stan´känner Robban som en glad och fin kille, som inte vill någon människa illa. Han har en inre styrka, som gör att han orkar kämpa vidare i denna förkrossande historia, både för Robban och hans son.
Inlägg #12: Postat: 2008-10-12 12:20:00
Kent Katt
Robban, nu kniper du äntligen käft. Inte ett ord till, begrips?
Inlägg #13: Postat: 2008-10-12 14:18:00
Janne B
KK Du måste lida av ngn sorts storhetsvansinne eftersom du tror att du kan ge order här. Redaktören bör ingripa.
Inlägg #14: Postat: 2008-10-12 18:47:00
Jocke S
Alf Verner, ArHo, Kent Katt...Vem är förvånad över att dylika frenetiska revoltörer drar in på sourze för att rubba den stagnerade "ordningen" på härför avsedd ljugarbänk? Men bakom all spelad eller verklig galenskap döljer sig inte sällan diverse sanningar, inte alltid uppenbar för alla. Och vad var det han sa Alf V? Jo ungefär: "Sälj allt, innan det är för sent!" Rätt hade han...Och för min del kan jag ärligt talat inte låta blir att känna större sympati för de som ärligt, om än oförskämt de också, framhärdar i sin övertygelse. Framför det man ofta ser här i rådande hackordning, respektive ryggdunkande! Men visst är det sorgligt, alltsammans!
Laddar...