|
Inlägg #1: Postat: 2007-07-02 10:40:00
|
|
Janne B |
Ja du som ser och hör att barn far illa ska meddela detta med så noga iakttagelser som möjligt. Du ska inte utreda eller bedömma, det ska myndigheten. Men posta i flera ex allt vad du vet främst till SOC och Länsstyrelsen, men gärna även till skolan och vårdcentralen. Skriv ANMNÄLAN överst. Då blir det snabbt vårdnmöte det lovar jag.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-07-02 17:09:00
|
|
Jeanette S |
Janne B det blir snabbt möte skriver du, lova inte för mycket säger jag;
Jag tror du önsketänker lite.
Under många år har jag anmält och anmält...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-07-02 17:20:00
|
|
Janne B |
Jeanette/ Jag menar att ju fler vägar man anmäler på dessto bättre effekt.Anmäl flera ggr på flera sätt. Gå till media . Speciellt i våra småstäder samhällen fungerar det bra. Det är inte fel att att söka stöd hos Röda Korset, Rädda Barnen, Barnens rätt osv. Frikyrkor kan vara bundsförvanter. Använd befintliga nätverk eller skapa nya. Framför allt ge inte upp!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-07-02 17:51:00
|
|
Jeanette S |
Janne B, alla de instanser du tar upp må vara bra på sitt sätt, men i sådana här fall så är det socialkontoren som beslutar det de beslutar och det som gäller. Man kan heller inte bara hänga ut storyn i media när det handlar om barn.
Åtminstone väljer jag att avstå med det, jag återger alla turer i boken.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-07-02 19:14:00
|
|
Elina |
4/ Men - är inte en bok media? Och är barnen inte inblandade i detta?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-07-02 19:21:00
|
|
Jeanette S |
Elina, går du till en tidning så är du inte anonym. Där handlar det om för tidningen att sälja så många nummer som möjligt. Boken är skriven under pseudonym för att skydda dem, likaså är deras namn är bytta. Mitt syfte var inte att skriva den för att tjäna pengar, det var för att visa vad som sker i Sverige just nu.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-07-02 19:35:00
|
|
Sunny |
Jeanette: Det är klokt av dig att vara lite försiktig med media.
Enda sättet att säkra sin anonymitet där är att ha någon man litar på som har egen firma: då kan man till o med skriva betalda artiklar där inte ens journalisten som ska ha din artikel vet vem du är
Men ett sådant här fall går de inte ut md utan att tala med dig först o då är du där igen.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-07-02 19:37:00
|
|
Sunny |
Janne: I det här fallet är du lite naiv. Om du visste vad media kan ställa till med.....Trots gott uppsåt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-07-02 20:24:00
|
|
Janne B |
Sunny/ Jo jag har lite naiva drag. Men vad jag menar är att tar inte vanliga enkla anmälningar så måste man trappa upp information, verkligen ser till att den urholkar stenen. Fungerar inte flera brev till SOC så bara man måste söka sig nya vägar. I sista varvet kan det bli media. Det har väl bl a JOSEFSSON visat./ Jag har ju i många fall funnits ibland på ena sidan skrivbordet och ibland på den andra...
|
| |