Investera i din hud

Inlägg #1: Postat: 2007-06-30 13:58:00
LisaMuhrer
Det är inte ytligt dravel att ta hand om sig själv och sin kropp. Tycker du själv att det är ytligt dravel att skydda huden mot hudcancer? Jag tycker snarare det är viktigt att upplysa om hur olika faktorer påverkar vår hud. Alla bilavgaser som sätter sig i huden tvättar jag gärna bort på kvällen, gör inte du?
Inlägg #2: Postat: 2007-07-01 01:48:00
Drule
Definera ta hand om. Denna artikel rörde mer än skydd mot hudcancer.
Inlägg #3: Postat: 2007-07-01 12:17:00
LisaMuhrer
Defination av "ta hand om". Att rengöra huden morgon och kväll tar bort all skit som sätter sig på vårt största organ - huden. På kvällen tar man bort bilavgaser och andra miljöföroreningar som sätter sig i huden under dagen. På morgonen rengör man för att få bort svett som tränger ut ur huden under natten. Att använda cremer ex med SPF skyddar huden mot sol, datoranvänding och redan nämda bilavgaser.
Inlägg #4: Postat: 2007-07-01 12:17:00
LisaMuhrer
Eftersom rengöring rubbar hudens PH-balans återställs denna med fuktkrämer. Ansiktsvatten i sin tur gör att krämen har lättare att absorberas in. Denna artikel beskriver på ett övergripande sätt hur man tar hand om det organ som syns och hur man skyddar den mot vår skitiga värld. Fler frågor?
Inlägg #5: Postat: 2007-07-02 01:21:00
Drule
Jag undrar mest vilket mål som kan göra engagemanget värt besväret.
Inlägg #6: Postat: 2007-07-02 05:18:00
Janne B
Som 15 åring bodde jag med en bondfamilj ett tag. Mannen där tvättade sig från topp till tå varje kväll i rätt kallt vatten och utan tvål. Stående i en plåtbalja på köksgolvet.Han ville inte beröva kroppen dess naturliga fett sa han klart och tydligt. Endast om synlig smuts inte gick bort tog han till tvålen. Så levde han lycklig i alla sina dagar och dog kanske i skönhet?
Laddar...