|
Inlägg #1: Postat: 2007-06-27 23:28:00
|
|
Drule |
Vad är den officiella anledningen till att han inte får träffa sin son förresten?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-06-28 08:33:00
|
|
anneskaner |
Han får träffa sin son när myndigheter och fosterföräldrar tillåter det. Anledningen är att de anser att hangör sin son ledsen. Sonen gråter nämligen när pappan måste åka därifrån.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-06-28 18:33:00
|
|
Karin Holmberg |
Jag tror att Drule undrar över vad som är anledningen "från början" till att han inte får se sin son någon annan har vårdnaden och barnet är omhändertaget.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-06-28 18:34:00
|
|
Karin Holmberg |
För oss läsare är det VÄLDIGT svårt att avgöra vad som är rätt eller fel, i det här fallet, med den information vi fått här i artiklarna.
Och frågan är ju om artiklarna här på sourze i så fall gagnar Robban??
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-06-28 18:34:00
|
|
Karin Holmberg |
Jag har försökt att utläsa skedet, i den här artikeln och den andra som du skrev anneskaner, men jag får inte grepp om vad som har hänt.
*Det började med en separation.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-06-28 18:35:00
|
|
Karin Holmberg |
...forts:*Där mamman inte orkade ta hand om sin son.
*Där Robban blev pappa mer eller mindre på heltid
4:a dagar i veckan förtydligas! Halvtid drygt kanske det borde stå. OBS, inget negativt.
*När mamman fick ett helgjobb strulade det till sig med den delade vårdnaden Har jag uppfattat det rätt?
*Det slutade med en vårdnadstvist.
*Det blev ett domslut från Länsrätten att mamman skulle ha vårdnaden.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-06-28 18:36:00
|
|
Karin Holmberg |
Sen är det väldigt oklart i Annes artikel vad som egentligen hänt.
Mamman skulle förhandla med socialtjänsten om något och då beslöt socialtjänsten om att omhändertaga barnet enligt LVU.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-06-28 18:36:00
|
|
Karin Holmberg |
Citat från Annes tidigare artikel "Rebell-Robban slåss för sin son":
"Efter Länsrättens dom, gick mamman med på att förhandla med socialtjänsten i Farsta och det hela slutade med att social-sekreterarna Alf Thyni och Danielle Karlsson till sist beslöt att ansöka om ett LVU för sonen."
Här slutar Anne Skåner att skriva vad som hände med mamman.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-06-28 18:37:00
|
|
Karin Holmberg |
Hon måste också vara ledsen för att sonen omhändertogs?
Detta är INGEN KRITIK mot Robban och den sits han är i,
Men som läsare är det väldigt svårt att ta ställning om myndigheterna gjort rätt eller fel, i det här fallet.
Det är egentligen rätt viktigt. För annars så kan myndigheterna säga "Ena gången så säger folk att vi agerar för litet, och andra gången för mycket".
en kan de sociala försvara sina klumpiga ingripande i och med detta.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-06-28 18:38:00
|
|
Karin Holmberg |
Detta är i n g e n ifrågasättning av Robbans situation. TVÄRTOM!
Det är bara Viktigt att ange MER, om man vill delge ett sånt här fall.
Annars kan dettaartikeln leda till "att den skadar" mer än den gagnar Robban.
Tror jag!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-06-28 20:22:00
|
|
anneskaner |
Jag har medvetet valt att inte dra in sonens mamma. Men hon fick aldrig vårdnaden utan den har hela tiden varit delad.
Om sonens mamma vill berätta sin del får hon göra det.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-06-28 20:24:00
|
|
anneskaner |
Men jag tänker inte göra det. Socialnämndens motiv för att inte låta Rebellrobban ta hand om sin son, handlar om att "han inte" kan tillgodose sonens behov. Låt mig då säga att ingen har förklarat och jag har sett pappren om vad bristen på omsorg ligger.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-06-28 20:25:00
|
|
anneskaner |
det finns inget utskrivet om hur Rebellroberg brister. Däremot finns en mäng lögner som bla finns inskrivna och bemötta av hans juridiska ombud.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-06-28 21:55:00
|
|
Drule |
12 Det var det jag undrade över. Tack så mycekt.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-06-28 21:55:00
|
|
Drule |
mycket*
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-06-29 00:34:00
|
|
Karin Holmberg |
Jag förstod nästan att du skulle säga att du valt att inte delge mammans berättelse,
men det tokiga här är att det "blir lite till hennes nackdel", på det sättet hon ändå får deltaga i berättelsen. Du säger A men inte B...
ALL KREDIT ÅT DIG, Anne Skåner, som försöker beskriva och engagerar dig i ett sånt här fall!! Jag vill bara förtydliga det igen.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-06-29 00:34:00
|
|
Karin Holmberg |
Men det är svårt, och det förstår jag verkligen också SVÅRT att beskriva något sådant här,
och med Robban-berättelsen blir det lite nu, att du sagt A men inte B.
Frågan är om det gagnar?
Det kanske skulle vara mer fruktbart i så fall att "ge en generell beskrivning" av ett ärende, för att få läsares reflektioner?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2007-06-29 10:10:00
|
|
anneskaner |
Karin läs mitt tillägg på Sourze.Det finns starka skäl till att inte skriva om någon som inte finns med. Du får lita på att det jag tar upp är okej. Det som gagnar Rebellrobban är att han ska ha en fair behandling av socialmyndigheter och rättssverige.
Det har han inte fått, enligt mig och hans advokat.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2007-06-29 12:33:00
|
|
Karin Holmberg |
Nej, jag tycker inte heller att du ska skriva mer om mamman.
|
| |