Psykvården: När vårdaren blir plågaren

Den här tråden diskuterar artikeln Psykvården: När vårdaren blir plågaren.
Inlägg #1: Postat: 2007-06-28 09:15:00
Janne B
Jag har försökt skriva i ett aktuellt ämne. Förra året skrev jag "50-talets glömda mentalpatienter - jag var där " .Du hittar den under mitt namn.
Inlägg #2: Postat: 2007-06-28 15:15:00
Inger-Sofia
Hej janne.En osande artikel,vars odör sprider otrevliga sanningar,som även kommit till min känedom. Fört det första, att må dåligt,behöva söka hjälp och med tron och tilliten med sig,söka upp de proffesionella.De, som skall ta om hand.De, vars jobb,utbilding har fört dom dit dom är.Att med nu kommer ordet.RESPEKT och kunnande hjälpa människor som har det svårt,jobbigt.INTE göra att dom mår än sämre i sin utsatta situation.Grrrrrrrrrrr.k.
Inlägg #3: Postat: 2007-06-28 17:29:00
Sunny
Bra gjort Janne! Psykvåden är liksom äldrevården på något sätt samhällets styvbarn?
Inlägg #4: Postat: 2007-06-28 17:52:00
Janne B
Denna vårdsektor är mycket stor i Sverige om man räknar alla dess former och måste därför uppmärksammas. Heder åt Sv Radio som frågat över 1000 person/personal i en enkät.
Inlägg #5: Postat: 2007-06-29 01:31:00
angus
Tack Jan för ännu en bra artikel, du har vad som eftersöktes av de tre som gjorde följe med Dorothy i Trollkarlen från Oz, hjärta, hjärna och mod.
Inlägg #6: Postat: 2007-06-29 08:42:00
Janne B
TURE INLÅST SEX ÅR EXTRA är Sv Radios stora nyhet hela morgonen.Han har varit inlåst på statens psykiatri i sex år bara för att kommunen inte ordnat ett lämpligare boende där hemma. De ansvariga på kommun och stat borde givetvis ställas inför rätta för olagligt frihetsberövande med mera.
Laddar...