Storstäda necessären

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2007-06-27 22:42:00
LisaMuhrer
Vad är ditt förslag isåfall? Att inte skölja ur och återvinna ändå eller ingetdera? Jag undrar hur farligt det är med exempelvis löspuder i avloppet, känns som om tvål är värre för naturen.
Inlägg #22: Postat: 2007-06-27 23:13:00
Joakim Steneberg
Jaså, "löspuder"? Det handlar väl inte bara om "löspuder"? Jag har inget förslag. "Känns som om tvål..." Alltså tvål är definitivt mer nödvändigt, och ofta miljövänligt!
Det är väl ändå NI som borde ha mest koll: Användare, vuxna, "makeupartister", försäljare och framför allt fabrikanter? Eller hur?
Inlägg #23: Postat: 2007-06-29 22:27:00
LisaMuhrer
Med makeup handlar det om puder, ögonskuggor, puderrouge etc. Staten som gör reklam om att man ska panta och lämna tillbaka batterier får väl dra igång ytterligare en kampanj. Det är upp till användaren att se till att det återanvänds. Att yrkesgruppen makeupartister sätts inom snuffar förstår jag inte riktigt meingen med. Om du är så intresserad av hur man återvinner produkter föreslår jag att du vänder dig till din kommun som har hand om återvinningsstationerna. De har säkert de svar du önskar.
Inlägg #24: Postat: 2007-06-29 22:42:00
Joakim Steneberg
Jag är inte riktigt nöjd med ditt svar, men kanske detta väckt tanken hos dig och andra? Själv använder jag ej smink, men vet att det finns rätt stora problem, både med djurtester, allergier och antagligen med avfallet. Hade faktiskt ingen aning om att "makeupartist" fanns. Artist?
OK då, då är väl jag miljöartist? Utan "p" för makeup, som inte skadar!
Inlägg #25: Postat: 2007-06-30 14:05:00
LisaMuhrer
Jag har utbildat mig till makeupartist och hårstylist i Stockholm och Köpenhamn. Yrkesnamnet kommer som så mycket annat från USA och makeupartister anställs inom många områden. De sköter all makeup i filmer & reklam, jobbar för tidningar med mode-och sminkreportage, anställs på teatrar och för smink- och hudvårdsmärken för att göra makeupkurser och sälja produkter. Du får helt enkelt skapa ett yrke som är miljöartist så får vi kämpa tillsammans :
Inlägg #26: Postat: 2007-06-30 14:57:00
LisaMuhrer
Eftersom yrkesnamnet kommer från engelskan betyder artist målare/konstnär, och det är vad vi gör, vi målar på folks hud och ögon!
Inlägg #27: Postat: 2007-06-30 15:11:00
Joakim Steneberg
OK, vi säger väl 1-1, så är jag generös. Namnet är inte det viktigast i det stora hela, men du har förstås rätt att hävda din yrkesbenämning, engelsk eller ej.
Och jag har tagit upp miljöaspekten, hoppas du tycker det var relevant i ett större sammanhang!
Inlägg #28: Postat: 2007-06-30 16:07:00
Joakim Steneberg
Dessutom, genom diskussionen så inspirerade du mig till det nya begreppet "miljöartist", utmärkt för mig som inte vill ansluta mig till det feministiska miljöpartiet! Och att lära sig leva miljövänligt är något att utveckla, från en svår till en skön konst. Så blir det desto roligare också!
Medborgare: Bliv miljöartister!
Inlägg #29: Postat: 2007-06-30 20:06:00
LisaMuhrer
Japp, jag kan sträcka mig till 1-1 : Bra att man kan inspirera, nu har du hittat ditt kall i livet!
Ja jag vill gärna hävda mitt yrke eftersom många tycker att det är för ytligt. Men jag går djupare än så, att känna sig vacker gör att man mår så mycket bättre. Och det kan man försås ha olika åsikter om - det viktigaste för mig är att mina åsikter bli respekterade så som jag respekterar andra. Trevlig helg, Joakim Steneberg!
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...