Inlägg #41: Postat: 2007-06-24 21:02:00
|
Janne B |
"Fredrik L" ska strax komma i SVT med sin repris på oss Moderna svenskar. Vad ger oss tillfredsställelse, vad gör oss olyckliga??
|
|
Inlägg #42: Postat: 2007-06-24 22:48:00
|
Sunny |
Ni alla: När jag var fosterbarn i Västergötland fick jag lära mig att det är syndigt att kasta mat!
Som ung småbarnsmama hade jag heller inte råd att göra så. men ännu i dag skulle jag aldrig kunna kasta en skiva torrt bröd. Det som inte går ner i hundmaten kan bli fågelmat!
|
|
Inlägg #43: Postat: 2007-06-24 22:51:00
|
Sunny |
Jag har min fosterpappa att tacka för min ekonomiska uppfostran. Han sade alltid: Innan du köper så fråga dig om du kan leva utan detta? Om ja så köp inte.
Det var en ganska glädjelös inställning men han föddes 1892 som en av 8 barn i ett soldattorp där fadern omkom redan -99.Han fick börja på sågverket vid 8 år.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2007-06-24 22:52:00
|
Sunny |
Jag är väldigt tacksam att han lärt mig att man inte behöver så mycket.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2007-06-24 23:16:00
|
Janne B |
Vi som var ungar 1935 till 1955 fick nog en rätt praktisk Syndakatalog, som handlade om att vi inte fick kasta mat för det svalt miljoner svältande barn ute i Europa. Jag föreslog mina föräldrar att vi skulle sända gröt till barn i norra Finland. Efter 1945 sände vår by massor av kläder och mat till nordnorge och Finland. / Ingen sa mig att synd o sex hade ngt samband. Men slöseri var klart syndigt...
|
|
Inlägg #46: Postat: 2007-06-25 14:51:00
|
Yngve K |
Bloggäventyret fortsätter. Jag trodde att jag hade skapat en blogg på Aftonbladets bloggportal under namnet Duvemåla men jag fick beskedet att det inte var någon blogg. Jag skickade därför min artikel "Om bristen på empati" till bloggen" yngvekarlsson.blogspot.com/ för kommentarer.
|
|
Inlägg #47: Postat: 2007-06-25 15:59:00
|
Janne B |
Yngve/ var rädd om hjärtat och ditt goda humör.Jag har i flera år uppmanats att skaffa en hemsida och i ngt år skaffa en blogg.Men jag har aldrig fattat varför. För på Sourze är jag lätt att hitta av andra men där ute i WWW är jag som ett sandkorn i Universum. Eller....Jag hittar ofta hemsidor och bloggar där inget hänt på månader och halvår.....
|
|