|
Inlägg #1: Postat: 2007-06-22 09:21:00
|
|
Joakim Steneberg |
Hur många rapporter har vi fått om hur dåligt barn och ungdomar mår idag i Sverige?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-06-22 10:57:00
|
|
Janne B |
Australiens Regering har beslutat om totalt stopp för Alkol och Porr i Norra territoriet, som bebos mest av ursprungsinnevånare. De vuxna håller på att supa ihjäl sig och övergreppen mot barn tagit mkt stora proportioner. Vad väcker detta för tankar hos oss.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-06-22 11:52:00
|
|
Joakim Steneberg |
Att aboriginerna är förtryckta i verklig mening! När vi bodde på ett lite familjehotell i N.T. frågade vi ägaren var man kunde träffa aboriginals. Han nämnde en utomhuspub, "men gå inte dit".
Vi gick dit, drack öl med dem och pratade lite. De flesta var ungefär som A-lagare här hemma, över hela Australien.
Men det verkar ha blivit värre, genom dålig behandling från början. På Tasmanien utrotades dom!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-06-22 12:24:00
|
|
Joakim Steneberg |
Vidare: Män som förtrycks, är i främsta riskzonen för att själv förtrycka kvinnor och barn. Som i Australien. Likaså exemplet Afrika. Det var inte kvinnornas samhälle eller familjen, som kolonisatörerna främst riktade in sig på. Det var de styrande, i stammarna osv., männens samhälle. Det måste tryckas ner för att europeerna skulle kunna ta över. I första hand de afrikanska männens stolthet knäcktes. Detta inser tydligen även en del afrikanska kvinnor. Finns exempel
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-06-22 12:25:00
|
|
Joakim Steneberg |
Och man kan inte lösa kvinnors problem utan att samtidigt lösa männens problem. Detta vill inte etablissemanget i Sverige erkänna. Och det är sannerligen skrämmande, med konsekvenser för båda könen! Och för barnen!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-06-22 18:47:00
|
|
Joakim Steneberg |
Janne! Du ställde en fråga. Och jag gav som jag tyckte ett uttömmande svar. Enligt vad jag tror förstås, mina teorier! Vad tror du själv annars?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-06-22 20:29:00
|
|
Janne B |
Joakim Ber att få återkomma....
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-06-22 21:10:00
|
|
Joakim Steneberg |
Tittar du på buskis på TV 4? Rätt kul faktiskt...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-06-22 22:34:00
|
|
Sunny |
Susanna: Det finns många svenska barn som far orehört illa o hamnar "mellan stolarna".
Men vårt system är menat att fungera o aga är förbjuden.
Där är vi nog ganska unika?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-06-22 23:54:00
|
|
Janne B |
Joakim/ Erkännes med viss blygsel att jag en gång om året tittar på de tokiga hallänningarna. Visst är de kul och en del skämt verkar rätt nya.Detta frimodiga lantisspråk!...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-06-22 23:59:00
|
|
Janne B |
Joakim/ Jag har tre ggr om läst ditt svar 3-4-5. Jag kan bara instämma, har inga protester. Liknade har väl hänt med rader av indiankulturer...man har knäckt männens självkänsla. De har förlorat sina gamla roller och inte hittat något nytt.Måntusenåriga yttre traditioner som bars upp av männen krossades. Medan kvinnokulturen förvisso skadades men krossades ej,,,,
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-06-23 10:41:00
|
|
Joakim Steneberg |
10, Så jag gissade rätt? Landsfiskalens tungomålstalande var suveränt!
11. tre gånger. det var värst! Fortsättningen sparas nog till en artikel, kanske.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-06-23 11:23:00
|
|
Janne B |
Joakim. Jag är avslöjad. / Redan som tonåring hörde jag missionsarbetare berätta om knäckta män på olika håll i världen. Men atombomben mm hade inte knäckt männens självkänsla i Japan vet jag att en missionär sa. Familjerna hade i hemmen inte släppt ett dugg på sina traditioner, men utanför dörren hade amerikanarna regerat ett antal år. Så det var ingen tvekan om att man såg denna amerikanisering av det off Japan redan 1955 osv.
|
| |