|
Inlägg #1: Postat: 2007-06-19 20:28:00
|
|
Janne B |
Jo Karin H. tack för artikeln som väcker mkt tankar o känslor hos mig...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-06-20 00:03:00
|
|
Karin Holmberg |
Tack.
Jo, jag hade ingen TV i sju år,
Tänk mina kändisar "blev" faktiskt de där gatumusikanterna: saxofonisten vid Biblioteksgatan, Maria vid Plattan, han vid G:a Stans T-bane nedgång o s v.
Och TÄNK vilken bred skara människor a l l a åldersgrupper som känner till dessa!
Fast kanske mest Stockholmare förstås!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-06-20 00:03:00
|
|
Karin Holmberg |
Rebell-Robban också då!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-06-20 00:07:00
|
|
Karin Holmberg |
Riktiga Kändisar? Kommentar.
Vilka är det man VERKLIGEN kommer ihåg, då man inte har tv??!
Skådespelare på dramaten kanske.
Ingemar Bergman.
LAsse Berghagen kanske. Usch! :-o
Pröva att stänga av alla kopplingar till media ett tag.
Sätt er in i tanken.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-06-20 22:10:00
|
|
Sunny |
2 Själv hade jag ingen tv förrän barnen blev stora nog att efterfråga barnprogram.Det var väl runt 5?
Maria på plattan glömmer jag aldrig!!!! Jag grät när hon dog.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-06-20 22:14:00
|
|
Sunny |
4 De kändisar man ser spela på teatern eller i film kan ju intresssera. För dem är det ju yrket som för med sig kändisskapet vilket inte är så kul alla gånger.Själv skulle eag ta livet av mig ifall alla mina tabbar fotades o mina intima hemlighter blev allmängods så jag förstår inte hur folk kan kämpa för att bli kända?????Vilken mardröm det skulle vara att inte få vara i fred.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-06-20 22:17:00
|
|
Sunny |
Själv blir jag ledsen när en bra skådespelare som glatt mig mycket går bort. Jag sörjde Margareta Krook o Allan Edwall o många, många ur tidigare generationer på dramaten o Stadsteatern. Glömmer aldrig Ulla Sjöbloms Kleopatra.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-06-20 22:46:00
|
|
Janne B |
sunny 5/ Det hände att "fromma" människor tog tåget från Västergötland till Stockholm, mest för att se o höra Maria på Plattan, Marias enmansorkester etc. Jag vet folk som stod där i några timmar och sedan tog tåget hem igen. De var inte intresserade av teater och bio. Maria var den enda i Sthlm de kände....Hon hade ibland fingervantar där hon klippt av topparna, för att få lite feeling i spelet..
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-06-20 23:00:00
|
|
Sunny |
Ja Maria var ett fenomen hela hon!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-06-21 00:25:00
|
|
Karin Holmberg |
Jomen det är ju så jag menar. Frågan är vem som har mest integritet. Den där alkisen som blir en kulturpersonlighet med sitt spel, i Stockholm, eller den där halvkändisen som fläks ut i tidningar eller är med i töntiga lekprogram och känns igen på det sättet?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-06-21 00:31:00
|
|
Karin Holmberg |
Sen har ju alla olika referensramar för vilka som "blir deras kändisar". Kanske blir byfånen "ens kändis" om man bor på någon ort, och endast håller sig där och kanske dessutom avskärmar sig från media,
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-06-21 01:22:00
|
|
Janne B |
9/ Maria hade väl börjat sitt spelande i Frälsningsarmen men fördrog att spela ensam, kanske inte kunde samordna sig. Men detta är jag inte säker på. Men hon ska ha spelat i 30 år?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-06-21 11:30:00
|
|
Karin Holmberg |
Jo, i 30 år. Det står det i Wikipedia, länken som jag skrev in.
Ja, hon hade ganska fint renomé, kanske något för Linda ändå...?
Det SKREVS ju om Maria i Allers och alla möjliga tidningar,
men jag tror inte hon sällskapade med Stureplans-bratzen i Hänt i veckan.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-06-21 11:33:00
|
|
Karin Holmberg |
Linda bör iallafall inte "göra en nakenman" genom Stockholm. Det tror jag inte riktigt på :-D även om hon förvisso skulle får uppmärksamhet.
|
| |