|
Inlägg #1: Postat: 2007-06-20 01:12:00
|
|
Minna Jonsson |
haha Macarena var nog inte nådig mot någon, utan minnen eller med minnen..
Tack
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-06-21 10:55:00
|
|
Leif-Arne |
Ett av mina tidigaste minnen av musik, var då min kusin som gick på sjön kom hem medförande skivor han köp med sig. Undrar om inte det allra första minnet av musiik var då han spelade "My Bonnie" med the Beatles som var en hit i Tysklad -61. Från skoldanserna minns jag Kinks "Lola", fast jag förstod texten först långt senare.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-06-22 23:11:00
|
|
Sunny |
För mig var de allra första musikupplevelserna defenetivt de andliga sångerna under Nyhemsveckan: Det vi kallade pingstvännernas parningsvecka.
Samt radio Luxemburg som fanns om nättern a både raggarbilar o tradare.Några killar hade en liten vinylspelare i bilen: det var lyx!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-06-22 23:12:00
|
|
Sunny |
Det blev fort Elvis o de andra. Lite senare kom jazzen o Bluesen o Sinatra o L Armstrong in i mitt liv där de är kvar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-06-22 23:37:00
|
|
Janne B |
Kungaparet besökte denna vecka Nyhemsveckan vid Mullsjö i Västergötland. Det kanske befrämjade både sången och parningen. Paret lär vara symbol för långlivande äktenskap, gäller även frikyrkofolk i gemen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-06-22 23:40:00
|
|
Janne B |
I juni juli pågår rader av kristna konferenser som drar lika mycket folk som Hultsfredsfestivalen och liknande. Men det står inte ngt om det i DN och Exessen för där är sparsamt med fylla och offentliga knull och då är det ju inget att skriva om...
|
| |