|
Inlägg #1: Postat: 2007-06-14 09:20:00
|
|
Janne B |
Vet man själv att man skrivit något bra så ska man inte låta sig rubbas i den övertygelsen av stjärnor hit eller dit. Visst är det roligt att få stjärnor men vad de är ett mått på vet ingen.Jag kan nog tänka mig fem olika skäl att ge bra betyg /stjärnor eller låta bli.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-06-14 09:23:00
|
|
Janne B |
Tänk dig situationen att någon snabbt satt en femma på en artikel. Så kommer jag och anser den vara värd en fyra. Men om jag sätter min fyra så sänker jag ju medelvärdet. DET vill jag ju inte! Vad gör jag då??? Sätter en femma eller låter bli att rösta??? tala om det för mig denna vackra dag!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-06-14 09:37:00
|
|
myrboa |
"Roffes berättare" Låt för sjuttsingen ingen betygsätta ditt människovärde och ta makt över dig med "betygets" hjälp. Nog är du mer värd som människa än några ynka fyror eller femmor. " Du vet väl om att du är värdefull. Att du är viktig här och nu..." ur I. Olssons "Du vet väl om" Var själv din bästa kompis och ställ upp på dig själv.Du vet, det finns gott om människor som vill förminska andra. Som vänder kikaren åt fel håll och därmed krymper andra. A-L
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-06-14 09:42:00
|
|
Janne B |
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-06-14 10:22:00
|
|
myrboa |
Tack du Janne för tipset. Fint! Hinner inte söka särskilt ofta på nätet, så jag tar tacksamt emot. "Du vet väl om..." Anna-lena
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-06-14 12:21:00
|
|
Rogntudju |
Egentligen bottnar det nog i att jag sökt anledning att lägga ner "Roffe". Självkänslan blir alltid låg efter en tid med påbörjat "alster" och det gäller även extremt mycket som inte ens kommit ut ur "byrålådan". Jag påminns dessutom i fallet "Roffe" alltför mycket den alkoholism som finns i familjen på nära håll.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-06-14 12:23:00
|
|
Rogntudju |
Konstigt nog saknar jag också min barndom oerhört mycket, eftersom det mesta utspelar sig på "mina" gamla gator. Men åkej.... bygg min självkänsla. Utmana mig! :-
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-06-14 12:38:00
|
|
Janne B |
Bygga på självkänslan utan att bli yviga...är en viktig uppgift för oss alla. Då jag talat till föräldrar förr så talade jag mycket om detta. DERAS viktigaste uppgift var att ge barnens självförtoende etc. Spar på kritiken, strö beröm över era barn. / ÄLska dig själv var det en Mästare som sa, med vissa tillägg....
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-06-14 16:22:00
|
|
Sunny |
7 O jag är tvärtom! Jag är överlycklig varje dag att veta att jag aldrig mera behöver överleva en barndom!!
Men nu har jag barnsligt roligt hela tiden!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-06-14 17:02:00
|
|
Janne B |
Barndommen är en period av maktlöshet, som måste vara oerhört påfrestande för barn som är medvetna om detta, samt lever under svåra förhållanden. / Själv är jag uppväxt i det som jag då upplevde som nästan rena idyllen. Ibland försöker jag skärpa till mig för att inse att jag visste inte mycket om vad som hände bakom gardinerna...
|
| |