Hon försvårade för våldtagna kvinnor

Showing page 1 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #1: Postat: 2007-06-13 16:09:00
Mayito
Frågan är om andra män skulle kunna få rätt mot anmälande kvinnor precis som denne lärare. Svaret är ja. Inte minst i vissa gruppvåldtäktsmål är bevisningen mot kvinnorna överväldigande - utan att polisen gör ett skit.
Inlägg #2: Postat: 2007-06-14 16:02:00
Sunny
Mayito: Säkert finns det mörkertal här. Men ännu större tror jag faktiskt det finns på ej anmälda våldtäkter?
De flesta inser att de inte kommer att kunna bevisa sin sak bortom rimligt tvivel o de vet oxå hur illa våldtäktsoffer kan bli behandlade i rätten. Många upplever det som ett ännu värre övergrepp än det första.
Inlägg #3: Postat: 2007-06-14 18:07:00
Mayito
Alltså, detta argument att tjejer som ljuger förstör för andra tjejer är jag trött på. De är killarnas liv de förstör i första hand. Detta vill jag diskutera. Sedan finns det 8,9 miljoner svenskar som köpt mediaköret om mörkertalet bland våldtäkter.
Inlägg #4: Postat: 2007-06-14 18:09:00
Mayito
Vad har detta med det andra att göra? Självklart är mörkertalet av riktiga och dömbara sexbrott stort men det anser jag av flera orsaker vara fullt naturligt. Jag har till exempel själv råkat ut för många olika typer av sexbrott - från solklara våldtäkter då jag varit redlös till diverse ofredande och blottningar.
Inlägg #5: Postat: 2007-06-14 18:11:00
Mayito
Jag har anmält 0 noll brott. Detta ser jag inte som något konstigt. På samma sätt har jag väninnor som råkat ut för sexbrott på samma sätt som jag och som heller inte anmält. Vad är nu detta? Jo, det handlar om attityd. Jag tar det. Shit happens. Samma sak gäller mina väninnor.
Inlägg #6: Postat: 2007-06-14 18:13:00
Mayito
De anmäler inte därför att de kan värdera situationen då grejen hände som typ på att det var på skoj, på allvar men klantigt utfört, på allvar men ingen skada skedd osv. Så mörkertalet är enormt. Det jag är så sjukt trött på är alla dessa svenska kvinnor som känner sig krrrränkta över det mesta.
Inlägg #7: Postat: 2007-06-14 18:18:00
Mayito
Därför vill jag inte ha någon diskussion om mörkertalet bland oanmälda sexbrott. Jag fattar nämligen hur dessa tjejer resonerar. Jag vill ha en diskussion om de tjejer som faktiskt ljuger om att de råkat ut för något. Jag vill nämligen veta hur dessa tjejer tänker. Jag tycker att det är ett allvarligare problem.
Inlägg #8: Postat: 2007-06-14 18:21:00
Mayito
Sen är det en annan sak. Jag lovar att inte en enda kvinna i detta land avstår från att anmäla ett riktigt fett sexbrott av rädsla för hur våldtäktsoffer behandlas i rättssalar. Detta är en mediaskröna av gigantiska mått. Det dräller av tjejer som inte fått en enda svår fråga rättsprocessen igenom. En tjej som klagar över behandlingen i en rättsalen är det stor VARNINGSFLAGG på.
Inlägg #9: Postat: 2007-06-14 18:23:00
Mayito
Jag går nämligen inte på den där smörjan som en del tjejer kör med som exempelvis Stureplansbruden som ska VÄGRAR ta skit av domstolarna. Det där är ren skit. En tjej med rent mjöl i påsen skiter fullständigt i detta. Jag har pratat med kvinnor som råkat ut för grova och bevisade våldtäkter.
Inlägg #10: Postat: 2007-06-14 18:26:00
Leif-Arne
Hm, mytoman är ett begrepp som ligger när till hands.
Inlägg #11: Postat: 2007-06-14 18:27:00
Mayito
Dessa kvinnor var väldigt nöjda med att advokaterna ställde hårda och personliga frågor. Orsaken till denna inställning var att kvinnorna tyckte att det SKA vara så. En del var rättssäkerheten se där och inte minst att den fällande domen blir mer trovärdig om allt tröskas igenom. Häpp!
Inlägg #12: Postat: 2007-06-14 18:29:00
Mayito
Alltså, tjejer som skriker över att de krrrränkts i domstol är det fet VARNINGSFLAGG på. Det finns ett antal andra grejer att hissa varningsflagg för men dessa kan jag återkomma till.
Inlägg #13: Postat: 2007-06-14 18:36:00
susanna s
Har man läst domen i stureplansfallet framstår det rätt klart att den tekningks bevisningen tyder på att tjejen ljuger eller i varje fall inte berättar hela sanningen.
Inlägg #14: Postat: 2007-06-14 18:37:00
Leif-Arne
" Jag lovar att inte en enda kvinna i detta land avstår från att anmäla ett riktigt fett sexbrott av rädsla för hur våldtäktsoffer behandlas i rättssalar" Även om där skulle finnas kvinnor som inte avstår från anmälan, som du skriver, så räcker det med att det finns en som gör det, för att falsifiera din tes. Du verkar riktigt snurrig.
Inlägg #15: Postat: 2007-06-14 18:58:00
Minna Jonsson
6 Jag förstår nog inte riktigt, menar du att när man blir våldtagen eller sexuellt utnyttjad ska värdera vad man själv anser om saken innan man anmäler? Det säger ju att det är okej att våldta så länge man våldtar en tjej som inte tar så stor skada och anmäler det!?
Inlägg #16: Postat: 2007-06-14 21:25:00
Sunny
12 M: Har du över huvud taget varit med vid en våldtäktsrättegång????? I så fall hade du inte behövt tvivla på vilket sätt man blir kränkt på.
Det är så illa att jag alltid avråder från anmälan .
Inlägg #17: Postat: 2007-06-14 21:28:00
Sunny
forts Urdrag ur replik till mig:" Du måste uppge vad alla dina älskare heter. "Jag ,15 år o oskuld innan pappa drogat o våldtagit mig var bara ett strot frågetecken:jag hade inte ens kysst någon.
Dommaren igen:" Sånt här händer ju inte ordentliga flickor." Svarar du inte kan yu dömmas tiill 1 års fängelse. vilket jag i dag vet är osant: Offret kunde dömmas före 1935
Inlägg #18: Postat: 2007-06-14 21:32:00
Sunny
Forts Att pappa just muckat 7 dar före från ett långt straff för våldtäkt på min lillasyster verkade ente spela någon roll. Det var jag som litat på min papa efter en nästan årslång brevväxkling som måste utredas.
Så när jag blev våldtagen av en polis som vuxen hade jag vett att låta bli att anmäla.
Inlägg #19: Postat: 2007-06-14 21:35:00
Sunny
15 Minna: Jag önskade att jag kunde säga till de drabbade att anmäla: De här männen måste bort ifrån gatorna.
Men i dag är det inte värt det höga priset för den enskilda.
Jag känner flera kvinnor som blivit våldtagna någon gång under sina liv men ingen som anmält det.
Inlägg #20: Postat: 2007-06-14 21:37:00
Sunny
3 M: De förstör så klart livet för alla!
Direkt för den utpekade killen men indirekt så sabbar de för de verkligt våldtagna.
Showing page 1 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...