Den bittra sanningen om jämlikhet

Inlägg #1: Postat: 2007-06-12 09:22:00
Franklin
Män har i alla tider offrats på olika sätt. De har alltid fått utföra de farligaste jobben och unga pojkar har skickats ut i krig för att slaktas. Samtidigt har kvinnorna värnats och skyddats tillsammans med barnen. Män har det lika svårt och jobbigt som kvinnor, fast på andra sätt. Om detta hörs dock inget.
Inlägg #2: Postat: 2007-06-12 09:23:00
Franklin
Unga tonårskillar begår självmord i hundratal varje år, ändå skrivs det mer om fjortisbrudar som skär sig i armarna. BRIS säger att lika många killar som tjejer ringer till deras jourtelefoner men att tjejerna får den största hjälpen. Och nyligen stod det i tidningen om hur män konsekvent diskrimineras på alla tänkbara sät vid skillsmässor där barn är inblandade.
Inlägg #3: Postat: 2007-06-12 09:23:00
Franklin
Och fortfarande är det så att enbart pojkar tvingas in i den förnedrande värnplikten medan deras jämnåriga tjejkompisar kan börja plugga eller göra något annat vettigt. Tänk om vi män skulle börja klaga på våra orättvisor på samma sätt som feministerna. Vilket outhärdligt jävla gnällande det skulle bli.
Inlägg #4: Postat: 2007-06-12 09:26:00
Franklin
Dagens feminister är till största delen en grupp mentalt störda kvinnor utan perspektiv på verkligheten. Ingrottade i sin egen självömkan saknar de kunskap om något annat än sitt egna inbillade universum.
Inlägg #5: Postat: 2007-06-12 09:41:00
myrboa
1" Män har det lika svårt och jobbigt som kvinnor, fast på andra sätt." Så klart att de har. Ja men så berätta då om hur det är att leva som man. Jag har inte den erfarenheten/upplevelsen, så jag kan inte veta hur det är. Men ska kvinnor tiga "bara för" att männen inte talar om hur de upplever och upplevt att leva i mansrollen. I stället för att om och om igen prata om kvinnors "gnällighet" Ta till orda så vi får veta. A-L
Inlägg #6: Postat: 2007-06-12 09:56:00
peter_
Om utgångspunkten är att man uttalar sig för män eller kvinnor som grupp så har man låst sig i ett högst tvivelaktigt synsätt. Jag vidhåller att exvis en arbetarkvinna och hennes man har mer gemensamt och fler gemensamma intressen än exvis en kvinnlig bankdirektör och en kvinnlig städerska. Den feministiska eliten har ägnat och ägnar miltals med massmediautrymme till att så split mellan män och kvinnor i allmänhet, och tyvärr ser man att propagandan har gjort verkan.
Inlägg #7: Postat: 2007-06-12 09:56:00
peter_
De förment sansade feministerna, vilket var och varannan kvinna verkar bekänna sig som, visar sig ofta omhulda fördomarna som propagandan spridit. Det påstås en hel del i artikeln. Tar ni som kallar er feminister dessa påståenden som sanning? Är ni öppna för att det kan vara tendentiösa tolkningar eller rena lögner? Mot bakgrund av det gensvar som tidigare avslöjanden här på sourze givit så är jag pessimistisk. Många har svalt propagandan utan att vara medveten om det.
Inlägg #8: Postat: 2007-06-12 14:29:00
Janne B
Är det tekniskt fel stopp här i dag?? Eller värmeslag....
Laddar...