|
Inlägg #1: Postat: 2007-06-12 14:42:00
|
|
Yngve K |
En verkligt bra artikel. Den beskriver väl den positiva utveckling som Kina har genomgått. Jag hörde i obs i dag om hur de rika åker helikopter till arbetet och golfbanan därför att det har blivit farligt att åka bil.Så kunde det ha blivit i Kina också om inte kommunistpartiet hade så stark ställning.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-06-12 17:32:00
|
|
Janne B |
Kanske detta är den bästa kina-artikel jag läst. Massor av fakta och bra beskrivning av utvecklingslinjer etc.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-06-12 18:39:00
|
|
Inger-Sofia |
Din artikel präglas av mångsidigt,seriöst kunnande,har läst den med stort intresse.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-06-12 21:46:00
|
|
Eleni Schmidt |
"allvarliga brister" i det juridiska systemet? Det kan man lugnt säga, när staten förföljer och avrättar oliktänkande o minoriteter. Och occupationen av Tibet. Rätta mig om jag har fel, men det känns som om du inte fördömer Kinas grymma diktatur tillräckligt i din artikel.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-06-12 22:22:00
|
|
Bongo Bongo |
Vifta på svansen din lilla pekingneser. Du är helt klart en som gärna horar för kinamannens stålar. Kina är en jävla diktatur som utgör det största hotet, sorry Bin Laden & Co, just nu. Men för fan, du tillhör samma bordell som Reinfeld och en bunt svenska företagsledare så du trivs nog.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-06-13 13:49:00
|
|
Lars Nilsson |
Bry Dig inte om dom som tycker att varje mening man skriver om det positiva i Kina måste uppvägas av minst två meningar om elände. Jag har själv råkat ut för samma kritik när jag skrivit om Kina. En politisk korrekt person tom räknade positiva och negativa ord i min artikel.
|
| |