Den bittra sanningen om jämlikhet

Inlägg #1: Postat: 2007-06-11 17:46:00
Joakim Steneberg
Jag citerade mig själv och där stod det "töntfeminism", vars existens är en realitet. Jag orkade inte läsa färdigt denna artikel. Sedan har jag kanske missuppfattat dig Myrboa, eller? Vad ville du göra med "könsterrorister"?
Men ibland är man kanske för snabb i uppfattningen?
Inlägg #2: Postat: 2007-06-11 17:57:00
Joakim Steneberg
Så där jättehett är väl inte ämnet ändå? Med alla gamla påstådda petitessorättvisor? Snarare är det väl i och med att Fi spolades att betrakta som ganska f..ljummet och utspätt. Sedan att försöka göra "fula ord" till fina argument, tja försöka kan man ju alltid. Skall fundera om jag kan komma på någon manlig motsvarighet!
Inlägg #3: Postat: 2007-06-11 18:22:00
myrboa
"Nu saknas bara en rejäl feministisk töntartikel för att helgen skall anses räddad för oss som gottar oss i extrempolitiska skrattretande övertramp" en kommentar som du tagit från tidigare kommentar skriven av dig . Sen säger du att du inte orkade läsa färdigt Minnas artikel??? Vad jag vill göra med "könsterrorister" ? Varför skulle jag vilja göra något med dom? Har valt bort "krigandet" Det finns andra vägar att gå.Vägar att nå varandra på. A-L
Inlägg #4: Postat: 2007-06-11 18:28:00
Joakim Steneberg
Jag har för mig att du var den förste som kommenterade den artikeln positivt, och sedan ändrade dig? Ja eller nej? Man kan nog söka den. Har jag fel så skall jag ta tillbaks det!
Inlägg #5: Postat: 2007-06-11 18:46:00
myrboa
Har jag det!! Minns inte. Skulle i så fall vara intressant att läsa . Feminism? Könsterrorister?Jämlikhet. Kärlek. Relationer. Ord är ord. Men innehållet,vad var och en menar utifrån sina egna erfarenheter/upplevelser kan variera starkt. Därför är det inte alltid lätt att kommentera. A-L
Inlägg #6: Postat: 2007-06-11 20:02:00
Joakim Steneberg
"Dödsstraff för könsterrrorister". Länk: sourze.se
Du var väldigt "positiv" till artikeln, som andra tog avstånd från. Då förtydligade du dig, 5 timmar senare.
Men har man dödsstraffat någon så är det för sent!
Själv kommenterar jag ogärna den typen av artiklar, när det rör sig om ren och hysterisk eller spekulativ könfascism.
Inlägg #7: Postat: 2007-06-11 20:06:00
Joakim Steneberg
F.ö. Män och kvinnor har för det mesta kunnat tala och lyssna till varandra. Vi har levt tillsammans ända ifrån början. Jag har gjort det, även debatterat med feminister till rätt stor del. Och läst artiklar.
Men många av dem har ett könsegocentriskt förhållningssätt, och varken kan eller vill förstå män!
Detta finns naturligtvis även hos vissa män, men då är det knappast politiskt styrt!
Inlägg #8: Postat: 2007-06-14 16:55:00
Joakim Steneberg
Nu funkar bredbandet igen, och jag ser att min spådom en feministisk töntartikel stämde. Bara detta: ..."att hon döpt boken till "Bitterfittan, det är ju helt genialiskt!" "Att hon har gjort omslaget ironiskt skrikrosa är fantastisk roligt." Alltså, skall man ta sånt på allvar? Så värst roligt/ ironiskt var det väl inte för de små flcikbebisarna som fick rosa sängöverkast? Eller?
Inlägg #9: Postat: 2007-06-14 17:04:00
Minna Jonsson
Hur ska du kunna avgöra om det är roligt eller inte eller kunna se ironin när du inte har läst boken?
Inlägg #10: Postat: 2007-06-14 17:04:00
Minna Jonsson
Läs den och sen kan du komma med dina sarkastiska kommentarer..
Inlägg #11: Postat: 2007-06-14 17:09:00
Joakim Steneberg
Det är inte boken jag kommenterar, det är din artikel om den.
Sarkastisk, får man inte vara det, men ironisk får man vara?
Jaså?
Inlägg #12: Postat: 2007-06-14 17:12:00
Minna Jonsson
du kommenterar ju det jag har skrivit om boken.. För att förstår mina kommentarer om boken så kanske du bör läsa den..
Klart man får vara sarkastisk, om man har belägg för det man säger..
Inlägg #13: Postat: 2007-06-14 17:19:00
Joakim Steneberg
Läsa boken först? Ohållbart argument! Men här kommer en annan rescension, från Hamilton på Aftonbladet. Han verkar ha läst boken, vilket man bör göra när man rescenserar. Sedan kan läsaren avgöra om han/hon vill läsa boken!
Länk: aftonbladet.se
Inlägg #14: Postat: 2007-06-14 17:26:00
Minna Jonsson
Carl Hamilton, vilket överraskning. Ska vi överösa varandra med recensioner nu? För i sådana fall kan jag ta fram flera positiva. Eller var vill du komma med den? För övrigt skrev jag inte att du ska vilja läsa den, jag skrev att du kanske borde läsa den för att förstå ironin. Det var bara ett trevligt förslag från min sida.
Inlägg #15: Postat: 2007-06-14 18:13:00
peter_
Bra Joakim! Detta är en mycket bra kommentar av Carl hamilton.
Inlägg #16: Postat: 2007-06-14 18:16:00
Joakim Steneberg
Hamiltons rubrik är. "Låt inte bitterfittorna styra dig!"
Varför i hela friden skulle jag läsa en sådan här bok? Det finns tusentals, och det är bara samma tema med olika variationer. Det visar ju din inledning om inte annat. Ridå!
Gärna jämställdhet. Men först en rättvis debatt! Travesterat från pensionvalet för några decennier sedan. "Gärna medalj, men först en rejäl pension!"
Inlägg #17: Postat: 2007-06-14 18:34:00
Minna Jonsson
Så nu påstår att du är för jämställdhet men emot debatten? Förklara gärna för mej hur du tycker debatten ska se ut.. Jag lyssnar gärna på vad andra har att säga..
Laddar...