Anna talar med "näst intill" Gud

Inlägg #1: Postat: 2007-06-09 14:32:00
myrboa
Känns fint att du tog dig tid Janne. För mig är det viktigt att kunna prata även om det "svåra" Det svåra som jag kan uppleva blir bra mycket lättare ju mer jag vågar se och införliva det bland allt annat i min verklighetsbild. Liv och död är vår verkliga verklighet, som jag tror blir svårare att handskas med, ju mer man försöker tiga ihjäl eller låtsas som de inte existerar. " Det enda vi behöver vara rädda för är rädslan för rädslan" F. Roosevelt A-L
Inlägg #2: Postat: 2007-06-09 15:26:00
myrboa
"Minns att du är lika välkommen till denna värld som fåglarna på himlen, som blommorna på en sommaräng.. Minns att stjärnorna lyser för dig om natten att träden bugar sig för dig i vinden och att vågornas sång mot stranden finns där för att ge dig ro. Minns att det finns ett ljus inom dig som inte kan dö och minns att jag alltid finns hos dig på din väg hem. ur "Vägen hem" av Tomas Frankell A-L
Inlägg #3: Postat: 2007-06-09 19:12:00
Sunny
Myrboa: Rädslan för rädslan är väldigt stark o skrämmande svart!
Jag vänjer mig aldrig vid döden!
Inlägg #4: Postat: 2007-06-09 19:50:00
myrboa
"Minns att du är lika välkommen..." Dessa vackra ord hämtade ur Tomas Frankells bok " Vägen Hem" Ger jag vidare till alla som vill ta emot och ge vidare till sig själva i sitt inre. Anna-lena
Inlägg #5: Postat: 2007-06-09 20:09:00
Sunny
Hjälp: En efterlysning!
Någon här kanske vet var jag hittar texten till Karl Gerhards låt till dottern Fatima. "Tiden går,klockan slår,hon är 13 år!"
En 13 årig tjej firar sin 13 årsdag i min trädgård just nu men allt jag minns är denna första rad???
Inlägg #6: Postat: 2007-06-09 20:30:00
myrboa
Ja du Sunny! Rädslan kan verkligen vara, kännas som det svartaste svarta. Näst intill ogenomtränglig. Att som barn tvingas stå ensam i stora vida världen då de vuxna svek och övergav dig. De vuxna som skulle vara tryggheten i ditt liv. Att som barn/ungdom tvingas möta och hantera ofattbara umbäranden på egen hand. Svårigheter och umbäranden som andra människor inte ens kan föreställa sig. Undra på att rädslan klamrar sig fast vid dig. Kramis A-L
Inlägg #7: Postat: 2007-06-09 20:51:00
GunnarL
5/ Tyvärr Sunny, jag har letat men fann intet! Jag minns också bara början och sen det där med ..."stoet med ett stön, vridande sig själv i aftonbön"...Sorry!
Inlägg #8: Postat: 2007-06-09 21:04:00
Joakim Steneberg
Jag tittade också, och kollade på K.G sällskapet. Gick inte att få fram någon sångtext. Minns något med "slabang".. och ett par andra ofullständiga fraser.
Inlägg #9: Postat: 2007-06-09 21:19:00
Janne B
Tiden går....även jag har sökt på lite olika sätt, men hitta inget. Men jag har ett minne av att Christer Sjögren sjöng ngt liknade för väldigt länge sedan...
Inlägg #10: Postat: 2007-06-10 00:08:00
Sunny
6 Ja du A-L: Jag har fått vissa små sociala handikapp som mest är löjliga.
Jag vågar inte sova ensam i ett rum!
Då kommer rädslan för att bli rädd krypande. En hund är minimikravet!
Hellre ett ex.
Likaså vågar jag inte låsa dörrarna bakom mig! Jag sover för öppen dörr vilket ju kan vara farligt på en del ställen.
Jag är tacksam över att mina barn är så stabila o orädda.För att inte tala om mina kavata barnbarn!
de är alla orädda nog att ta mig som jag är!
Kram S
Inlägg #11: Postat: 2007-06-10 00:13:00
Sunny
Pojkar: tack för att ni letade!
Jag minns den som barn på radio o den sjöngs av KG själv!
Janne: Christer S????
Det får vänta tills jag hittar det.
Om ni visste hur tyst det blir i en trädgård som varit invaderad av massor med uppsluppna 13 åringar hela eftermiddagen o kvällen. De fick nästan till en storm i poolen med jetströmmen*skrattar*
Laddar...