Går - Dagens Industri

Inlägg #1: Postat: 2007-06-08 20:09:00
Joakim Steneberg
Nog är det märkligt att så viktiga saker avhandlas ungefär som lotteri eller poker? När så mycket står på spel, i tider som dessa, med svält och miljöproblem. Men vad vore alternativet förutom en misslyckad kommunism, det borde kanske alla grunna på, en demokratisk utmaning?
Inlägg #2: Postat: 2007-06-08 20:09:00
steno
Sent omsider tog man in en nyhet från nyhetsbyrån direkt: "Svajig dag på börsen":
Stockholmsbörsen stängde i positivt territorium på fredagen efter en svängig utveckling. I öppningen och strax före lunch noterades skarpa nedgångar, men börsen hade ändå kraft nog att vända tillbaka över minusstrecket.
Inlägg #3: Postat: 2007-06-08 20:12:00
Joakim Steneberg
Ja jag har alltå tänkt på kapitalismen övergripande sådär. Veckans affärer, är det inte sånt man har uppstickande i dokumentportföljen för att platsa i gänget bara?
Inlägg #4: Postat: 2007-06-08 20:26:00
Janne B
Börsmäkleri etc har väl ungefär samma vetenskapliga nivå som stora delav Psykiatrin. Där man jobbar helt olika på olika sjukhus under olika "professorer". Det faktum att många ändå blir hjälpta inom psykiatrin beror enligt mig på att hjälpsökande då träffat på underbara läkare och skötersker. Inte underbara teorier. De har träffat riktiga hela medmänniskor som lärt sig av Livet. det förmedlar de vidare. // Nu får jag väl utvandra till USA!
Inlägg #5: Postat: 2007-06-08 20:32:00
GunnarL
Tyvärr baseras många gånger det ekonomiska skeendet helt och hållet på psykologiska faktorer. Nu har några s.k. "experter" varit ute och varnat för kraftigt sjunkande börskurser och genast uppstår hysterin! Ekonomiska fundamenta är fortsatt goda så egentligen finns ingen anledning till oro - men oroligare människor än börsmäklare finns inte!
Inlägg #6: Postat: 2007-06-10 09:19:00
Inger-Sofia
God Morgon..kasta pil..läs, tänk, fatta egna beslut..ett bra recept att ta till,på mycke i detta samhälle och livet.k.m.v
Laddar...