Terrordåd eller välgörenhetsaktion?

Inlägg #1: Postat: 2001-09-13 09:28:00
Dan
Jaha så bara för att folk lider varje dag så är det fel att uppröras av detta? Om en person som står dig nära dör imorgon, kommer du sörja lika mycket som du gör för alla andra som dog den dagen?
Inlägg #2: Postat: 2001-09-13 14:13:00
Maria Zarga
Tack ska du ha Emma! Det har inte varit lätta dagar på Sourze men så är det ju! Har på gång en artikel som handlar om just det du säger här och som nog kommer ut under eftermiddag/kväll om du är intresserad!

Maria Z
Inlägg #3: Postat: 2001-09-13 17:21:00
Michael
Hallå där Emma som kommenterar...vi oss bryr oss om andra tragedier också, som jordbävningar, naturkatastrofer och terrordåd. Det är klart man reagerar starkare när det drabbar "trygga" västvärlden. Självklart blir man upprörd över rebellattentat i Algeriet eller terrordåd i Japan, kollektiva självmord eller enskilda fall där barn mördar barn i Liverpool. Det är tillvägagångssättet och omfattningen man blir bestört över i det här fallet...och det hot mot världsfreden som det bringar...
Inlägg #4: Postat: 2001-09-15 11:04:00
Martin
Vem har sagt att vi/jag inte bryr oss om andra tragedier? Frågan är om det förekommit någon terrorattack med så hög procent civilt drabbade? Jag undrar faktiskt det, men jag vet inte. Förresten är det väl bättre att bry sig om en tragedi än ingen alls.
Laddar...