|
Inlägg #1: Postat: 2001-09-13 10:13:00
|
|
Stefan Holmqvist |
"Det känns rätt att USA får något emot sig "
Vem fan är du bestämma vad som är rätt i sådan här fråga. Uppåt 30,000 människor kan ha dött. Vänta, vänta låt mig gissa: "Jamen Usa har ju bomb....:"
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-09-13 10:27:00
|
|
Greger |
USA är inte perfekt och ser givetvis efter sina intressen, men hur tror du världen skulle se ut om dom inte agerade världspolis? Tala för dig själv, JAG och många andra uppskattar deras insatser. Och kom inte dragande med Vietnam eller andra historiespöken. Kalla kriget var en helt annan situation.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-09-13 10:49:00
|
|
D |
Så du tror att det bara är USA som drabbas av en sådan här händelse? Lycka till i din lilla bubbla!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-09-13 10:58:00
|
|
Juanita Zanetti |
Nu får du tänka om, detta kommer att döda tusentals afganer.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-09-13 11:11:00
|
|
Jacob |
Bara att du tänkte så först visar ju hur jävla smart du är! Kan själv vara kritisk mot USA, men det verkar finnas så många historielösa idioter som rutinmäsdsigt anklagar dem för allt ont i världen. Groteska överdrifter står som spön i backen och ingen minns vilka som befriade europa från Nazister och Fascister.... SUCK!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-09-13 11:46:00
|
|
helene |
våld föder våld...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-09-13 11:50:00
|
|
Måns Jonasson |
Känns obehagligt att läsa den här typen av kommentar från någon som är förknippad med organisationer som gjort terroristdåd mot köttindustrin till sin signatur. Att du tycker att det är mer rätt att slakta tusentals människor för att ge röst åt sin sak än att slakta grisar och kor för att äta ger mig kalla kårar.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-09-13 12:26:00
|
|
D |
Jag tycker att det att göra det väldigt enkelt för sig att säga att det är en hämnd för det onda USA har gjort i världen. Nu handlar det antagligen, spåren verkar i alla fall leda däråt, om en galen terrorist. Han vill med största säkerhet inte ha fred i Palestina, eller liknande. Det som rör sig i hans hjärna är antagligen att han vill utrota alla som inte tänker som han. Man bör inte sammankoppla det här dådet med några ädla mål. Det är i så fall väldigt naivt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-09-13 13:02:00
|
|
Anna |
Man kan vara hur kritisk som helst mot USA, dess politik o ställning inom världssamfundet. Jag tycker dock att det är skrämmande när människor reagerar på denna otäcka attack på det sätt som du har gjort. Det var ett fruktansvärt terrordåd o tusentals oskyldiga har drabbats. Att säga "rätt åt USA" är rent ut sagt osmakligt.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-09-13 13:47:00
|
|
Björn |
"Händelserna som skedde i USA visar ju lite på att de inte ens kan ta hand om sitt eget land. "
Det finns ingen som kan försvara sig mot människor som saknar självbevarelsedrift. Ingen har makt att skydda sig mot det som hände.
För övrigt mår jag illa av folk som försöker dra politiska växlar av det som hänt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-09-13 13:50:00
|
|
Björn |
Det här kommer ju knappast att minska deras "världpolis" roll dock. Snarare kommer de att öka sina våldsaktioner utomlands för att skydda sina intressen. Vidare kan du ju kyssa den personliga integriteten en sista gång. Du kommer nämligen aldrig att få se den igen. Det gäller även i Sverige.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2001-09-13 15:21:00
|
|
christopher |
USA har fört en många gånger cynisk och egoistisk utrikespolitik under efterkrigstiden. Det finns en massa ultrakonservativa och farliga människor i USA. Man skall inte bomba bort USA för det. Inte Afghanistan eller Irak eller något annat land heller. Inte "asfaltera" valda delar av världen.
Detta kan du ta och fundera lite på. Till dess att du förstått något av det kan du hålla käft medan du jobbar på att dra ut skallen ur ditt medeltida arsle. Vegan.nu, jaha vad fint då.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2001-09-13 15:23:00
|
|
exec |
I en demokrati är ingen oskyldig. Demos kratein...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2001-09-13 15:48:00
|
|
Peter S |
Det är tillräckligt primitivt att acceptera det gammaltestamentliga "öga för öga". Vad utgör annars ren ondska och orsak till stegrat våld om inte det ännu primitivare: att hämnas på oskyldiga?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2001-09-13 16:12:00
|
|
Jörgen G |
Beviset för att man blir avtrubbad och hjärnskadad av att inte äta kött...
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2001-09-13 17:14:00
|
|
gisela |
"världspolis" you say. om en stat ockuperar en annan är det bättre att ingen bryr sig, det är deras egen angelägenhet liksom, det får de sköta själva? det är väl bra att andra länder bryr sig. sen kan man ifrågasätta usas liksom... prioriteringar. men principen. varför är den fel?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2001-09-13 17:15:00
|
|
Jörgen G |
"...visar att de inte ens kan ta hand om sitt eget land" INGET demokratiskt land med mänskliga fri- och rättigheter kan skydda sig mot sånt här! Eller tror du att VI kan det? Därför att vi låter folk röra sig fritt, i stort sett. Du vet, oskyldig tills motsatsen bevisats, och sånt där. Däremot skulle det vara svårare i ett land där halva befolkningen skvallrar för hemliga polisen vad den andra halvan gör, t ex Irak, Gamla Sovjet, DDR mm. DU kanske hellre skulle bo i ett sånt land, men inte jag!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2001-09-13 18:48:00
|
|
Crillan |
Du tog orden ur min mun!
Inte bra gjort men ändå, äntligen!
Det är ju synd att så många ska behöva dö i onödan.
|
| |