Inlägg #1: Postat: 2007-06-02 16:09:00
|
Yngve K |
God dag Inger-Sofia. Jag har saknat Dig men nu är Du tillbaka och det gläder mig.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-06-02 16:39:00
|
Inger-Sofia |
Tack...det värmde.Har haft fullt upp med allt det nya..att bla.få hästen att lita på mig,så jag kan börja med träningen,:sen har alla muskler,som hållt sig VÄL gömnda,ett bra tag,nu börjat göra sig påminda,gnälliga är dom..men det går över ,när dom väl vant sig,vid dom nya övningarna...Stormen har haft sitt roliga,med mig och mina byggnationer.men jag överlistade den....den här gången.är ju inte precis nån snickare, envisheten är min pådrivare.Sover gott gör jag om natten.*
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-06-02 16:54:00
|
Inger-Sofia |
All .inndoktrinering är respektlöshet.Bibeln har jag börjat läsa igen..nu med symbolikkunskaper och med mina livserfarenheter,kan jag nu ta till mig orden på ett annat sätt .jag tror att religion/tro är som sex.. en privat/ensak..något man själv,behöver komma fram till,vad man tycker,känner är rätt,trivs med..
Varsamhet..det ordet gillar jag
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-06-03 10:33:00
|
Inger-Sofia |
Hej..denna dag som idag..är .fyll med SOL.värme--Vad många inressanta böcker du verkar vara ägare till--tror att jag nämnt det förut,när det gällde.att så många äldre har/hade ett rikt språkbruk.trots bristen på skolgång... att det var bibelläsningens förtjänst,som bidrog till språkrikedomen.En trevlig söndag...till er alla
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-06-04 10:18:00
|
Yngve K |
Hej Inger-Sofia. När det gäller intressanta böcker så finns det alldeles för många sådana så jag måste sluta att gå runt till antikvariaten, Nu har jag inte köpt någon bok på länge. Den senaste var Trotskis "Mitt liv" som jag köpte första maj.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-06-04 11:58:00
|
Inger-Sofia |
*_* det kan ju bli ett begär det där med böcker oxså,att leta på antikvariat,är väl lite som att vaska guld..spänningen-man vet att dom finns-guldkornen,k
|
|