Vegetarianismens logik

Inlägg #1: Postat: 2007-05-31 15:50:00
jespermolin
Precis, sammanfatting på nästan alla argument jag hört jag för att bli vegetarian, dock aldrig på samma gång. Själv försöker jag dra ned då jag upptäckt att min mage mår mycket bättre utan kött.
Inlägg #2: Postat: 2007-05-31 22:41:00
Janne B
Även jag min Brutus har en vegetarisk dotter. Så jag har sänt artikeln till henne och har sparat i mitt Arkiv för omläsning....
Inlägg #3: Postat: 2007-05-31 22:44:00
Sunny
Janne: var stolt!
Mina ungar är vegetarianer i teorin men är lika dåliga på atat anstränga sig som jag.
De prioriterar i o för sig familje producerat lamm kött o v jagat vilt liksom vi alla.Dessa djur har ju levt ett naturligt liv.Hur det ser ut på djurfabrikerna orkar jag inte ens tänka på.
Inlägg #4: Postat: 2007-05-31 22:49:00
Leif-Arne
3 Många barn är nog vegeterianer, så även en del av mina, själv undviker jag kött från djurfabriker, men vilt och frigående djur är ok.
Inlägg #5: Postat: 2007-05-31 22:59:00
Sunny
4 Ja ungefär så försöker vi väl att leva här men i bland slinker det ner färdiga rätter från Findus o Scan.
Jag som är sämst i hela huset på matlagning är ju nu den som har tiden att göra det!!Därav hämtpizzor o allt sånt.
Inlägg #6: Postat: 2007-06-01 02:14:00
Henrikk
2 Va! Är din dotter en grönsak?!
Inlägg #7: Postat: 2007-06-01 10:15:00
Joakim Steneberg
Jag tror att man måste börja med, av resurs- miljö- och etiska skäl, att dra ner på produktionen. Djurfabriker och överfiskning är inte en hållbar utveckling av flera skäl. Att göra mänskligheten helt vegetarisk kan ev. bli en senare fråga. Skall vi ha kvar mejeriprodukter, fisk och skaldjur?Och kanske lördagens ölkorv, från vildsvin...? Men propaganda mot det ohållbara och ohälsosamma "kött två gånger om dagen" är en början!
Sätt igån FN!
Laddar...