Inlägg #1: Postat: 2007-05-31 18:26:00
|
Daniel Wijk |
Jag har inget emot att betala lika mycket hos frisören som kvinnor. Fast jag kanske ska erkänna att jag inte klipper mig utan låter håret växa. Det är finare så. Jag ville inte ha särbehandling och troligtvis skulle mitt hår ta lika lång tid som en genomsnittlig kvinnas hår att fixa till.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-05-31 18:28:00
|
Franklin |
Jag tycker många kvinnor, och speciellt feminister, är så förbannat ointellektuella och bara gaggar om skitsaker. Tyvärr har under flera år de mest korkade feministernas röster vägt tyngre än sunda och i verkligheten förankrade åsikter hos andra personer. Om åsikterna dessutom kommit från män har de diskvalificerats omedelbart. Kanske ser vi en vändning nu när allt fler, med rätta och i godan tid, börjar ifrågasätta idiotin. Ett sådant idiotiskt och patetiskt inslag är tjejtaxan. Jävla trams.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-05-31 18:29:00
|
Franklin |
Om kvinnor skiter ner sig av rädsla när de ser en man borde de gå till psykologen alternativt ifrågasätta kvällspressens och feministernas sjuka och förvrängda världsbild.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-05-31 18:30:00
|
Franklin |
Över huvud taget är det ett satans gnäll på vissa kärringar i det här landet.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-05-31 18:45:00
|
Annie-Lee |
Franklin: Tycker du gnäller med på kvinnor än vad jag gnäller i min artikel. Jag gnäller inte på män, jag är inte rädd för män- jag älskar män. Jag älskar med män. Däremot vill jag inte bli tvingad att älska med en tvingande, påhoppande man. Mycket begärt?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-05-31 18:47:00
|
Annie-Lee |
Jag håller med dig om att vi inte skulle behöva vara rädda, men en psykolog är inte lösningen oftast. Vad menar du med förvrängd världsbild? Tycker detta var lite att ta i, eftersom verkligheten för en ung tjej idag är så mycket hårdare än vad du tycks förstå dig på. Kanske du borde försöka förstå, istället?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-05-31 22:07:00
|
Franklin |
Du har en aning om hur det är att vara ung man. Det är ditt och många feministers stora problem. Jag var 16 år när jag första gången blev misshandlad på ett gymnasiedisko. Några "tuffingar" hoppade på mig inne på toaletten när jag skulle uträtta ett trängande behov. Sedan dess har jag fått på käften en handfull gånger till. Och även om du säkert inte tror mig eftersom jag är man och ni kvinnor vet ju hur vi är så var det aldrig något jag startade utan jag blev helt oskyldigt påhoppad.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-05-31 22:08:00
|
Franklin |
Så är det för en förkrossande stor del unga män. Våldet hänger i luften konstant. Det är ständig skräck, ångest och rädsla både i skolan och på fritiden. Sedan försöker media och feminsiterna få några spridda överfallsvåldtäkter att vara det stora problemet. Något som skrämmer upp kvinnor som dig och gör er rädda för ett näst intill obefintligt problem. Patetiskt.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-05-31 22:10:00
|
Franklin |
Om du är rädd när du går på stan sitter problemet till största delen i din hjärna. Du är ett offer för medialiseringen och sensationsjournalistiken. En våldtagen kvinna ger svarta rubriker som 100 misshandlade unga män aldrig skapar.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-05-31 22:12:00
|
Franklin |
Men så är det i vårt samhälle. Unga män är inte värda ett skit, de är ju forna tiders kanonmat. Förbrukningsvara. Kvinnor däremot ska skyddas i alla lägen.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-06-01 00:32:00
|
Daniel Wijk |
Ja, slutsatsen är alltså att det som kvinnor kräver idag i själva verket är vad kvinnor alltid fått i de gamla patriarkala samhällena; skydd i alla lägen mot farorna som lurar där ute.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2007-06-01 09:02:00
|
en svensk tiger |
Franklin, visst har du rätt i det du säger, så länge vi tvingas debattera "trams" avseende jämställdhetsdebatten, lär vi inte komma framåt.
Tyvärr är media en stor bov avseende detta som lyfter fram det ointelligenta alternativen istället för att använda intellektet, just detta har radikalerna antagit som devis i debatten, snedvriden debatt? Javisst
|
|
Inlägg #13: Postat: 2007-06-01 09:04:00
|
en svensk tiger |
Det är ju så korkat att jämföra prisbilder samt hänvisa dessa till den ojämlikhet som råder, herre gud hur långt får man gå?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2007-06-01 16:19:00
|
Mats TCM |
7 Intressant Franklin! Detta tema har jag varit inne tidigare på! Då detta är ett problem för många yngre män så tvingas dem/vi att beväpna oss på egen hand, då det är som du säger, att våldet ständigt hänger i luften. Det är nog en och annan som t.ex brutit mot knivlagen.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2007-06-01 18:00:00
|
Mats TCM |
Franklin har i relativt stor utsträckning rätt i det han säger. Det är inte lätt alla gånger att vara kille i dag. Det skall Gud veta! Kraven är fruktansvärda. Jag känner själv hyfsat många yngre män som t.o.m menar att extremfeminismen är en triggerfaktor för deras självmord. Om man dagarna i ända får höra vilken skitstövel man är så kan detta hat från deras sida få bägaren att rinna över och som sedermera fullbordar självmordet tillslut.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2007-06-01 18:03:00
|
Mats TCM |
Jag har aldrig gjort en kvinna eller någon man något illa ändå får man spottloskor i ansiktet varje dag bara för att man har en penis! När jag får dessa känslor tänker jag på en sak: Alla dessa män som gjort så fanastiskt mycket för vetenskapen! Extremfeministerna får säga vad dem vill, men Einstein hade en penis!
|
|
Inlägg #17: Postat: 2007-06-01 18:08:00
|
Mats TCM |
För några år sedan så knäckte tolv stycken kvinnoläkare den sista pusselbiten i gåtan kring livmoderhalscancer. Jag såg en bild från John Hopkins Institutet i Boston på dessa tolv forskare! Alla dessa tolv var män! När skall vi få se kvinnor lösa gåtan kring prostata? Om inte män varit så duktiga forskare så hade mannen varit utdöd, ty många manliga forskare vill faktiskt hjälpa sina medbröder.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2007-06-01 18:09:00
|
Joakim Steneberg |
Det verkar vara biologiskt inbyggt i oss, att reagera mer inför kvinnligt lidande än manligt. Sådan är också debatten. Själv klarar jag inte av att se trillers med en ensam kvinna i ett hus och en hotfull man på väg in! Varför tycker jag däremot att "Kiviks marknad" med Hasse Valfrid Lindeman är så kul? "Sen slängde dom i honom i Kiviks hamn. Äh, inte fan kunde han bryta sig ut!" Hade det varit roligt med en kvinna?
|
|
Inlägg #19: Postat: 2007-06-01 18:15:00
|
Mats TCM |
Jag råkar veta att många manliga forskare på mycket hög nivå börjar att känna sympati för sjuka män som ständigt åsidosätts. Jag vet en akutkirurg på ett Stockholmssjukhus som är trött på att se sönderslagna yngre killar komma till akuten för intensivvård efter misshandel på stan. Extremfeministerna skall passa sig för att utmana de här för mycket, ty många toppforskare i världen är just män. Vad skulle hända med den kvinnliga sjukvården om alla manliga forskare lade av.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2007-06-01 18:21:00
|
Mats TCM |
Många manliga forskare har slitit ont och försakat mkt i sina liv för sina forskningsinsatser och som kommit kvinnor till gagn utan ett ord tacksamhet från dem! Jag såg det själv på min pappa som var en världsledande professor i materialfysik/hållfasthetslära. Han blev aldrig inkvoterad på kön, bara på meriter. Hans och hans kollegors forskningsinsatser utnyttjas självfallet av kvinnor utan att de reflekterar över vilket jävla slit det ligger bakom detta. Detta gäller alla uppfinningar av män.
|
|