Inlägg #21: Postat: 2007-05-29 14:12:00
|
Joakim Steneberg |
18 Tack för de orden Peter, i annan länk. Jag försökte verkligen vara saklig och även förstående vid ett tillfälle. Ulfstrands antologi verkar intressant. Skall fråga min sambo bibliotekarien. Hon hittade bl.a Warren Farrels första bok om män och relationer till mig, på svenska. Helt utgången annars!
|
|
Inlägg #22: Postat: 2007-05-29 14:22:00
|
Leif-Arne |
20 Jag har en näktergal i ett buskage 20 meter från huset, inte för den är mycket att se på, men så vackert den sjunger nätterna igenom. Sedan tar koltrasten vid.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2007-05-29 14:51:00
|
Janne B |
Joakim/ Fåglar är mig till stor glädje. Jag satt i söndags i min brors trädgård och lyssnade på så mkt sång och blev så glad över flugsnappare bara någon meter från mig.Jag är så imponerad över svalors enorma flygförmåga. Blixtstart o blixtstopp vid takkanten./ Numera är det ju så väldigt mycket småfågel i våra tätorter, betydligt färre arter ute i bondelanskapet verkar det som. Utom i de rätt stora skogsdungar som man kan hitta även ute på Västgötaslätten.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2007-05-29 14:53:00
|
Janne B |
Den stora parken i östra Stockholm sägs vara en av de artrikaste områdena i landet, för där är rätt giftfritt, där finns murkna träd, misskötta gamla diken osv.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2007-05-29 14:58:00
|
Janne B |
Peter 19 Ja även jag tror att detta med vikt och kalorier är mycket mer komplicerat än vad det ser ut som. Ingen har de senaste 20 åren kunnmat påvisa att jag äter fel eller mycket, jämfört med andra. Men just min kropp tycks kunna hålla vikten på minimalt intag, så att det börjar svartna för ögonen och jag blir nästan "hög" som en knarkare.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2007-05-30 00:03:00
|
Sunny |
23 Jag har aldrig förut bott här utan katt/er.1975 Fördelen är att man kan få fåglarna nära inpå sig utan att de riskera att bli av med sina ungar .
Nästan flygfärdíga ungar o möss bars ständigt in av katterna. De följer sin natur.Ett skatpar häckar här varje år. De är smarta:Bamse äter sin mat ute. En av dem biter honom i svansen o för ett flaxande liv bakom honm,. Han värnder sig om o jagar bort fridstöraren.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2007-05-30 00:03:00
|
Sunny |
forts Under tiden tar den andra skatan för sig ur skålen. Så byter de plats.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2007-05-30 00:10:00
|
Janne B |
Jag har helt facinerad sett hur ett gäng rackarskator kan driva gäck med en stackars katt, genom att dra honom i svansen och slå honom med vingarna under flyganfall. De ser ut att gå obesvärat runt katten. Deras lilla hjärna måste rymma mycket...
|
|
Inlägg #29: Postat: 2007-05-30 00:15:00
|
Sunny |
Ja de är smarta. I år har de boet ganska långt ner: Inne i rosenhäcken. Ska se om jag kan se ungarna utan att störa dem för mycket.
Brunråttorna är oxå väldigt smarta. Jag saknar herr Ibsen klättrande i träden efter talgbollar.Så här års ser man dem nästan inte men en av dem stack fram huvudet under figgeboden o skrämde slag på Bellman!Som ska vara jakthund!
|
|
Inlägg #30: Postat: 2007-05-30 00:27:00
|
Sunny |
3 Peter: Har du läst Ferlins Kulörta Lycktor?
Den dikten är underbar.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2007-05-30 00:37:00
|
peter_ |
30. Hej Sunny. Ja, det var den jag syftade på.:
|
|