Återinför tjejtaxan, pronto!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2007-05-27 13:27:00
Annie-Lee
tack, det värmde!
Inlägg #2: Postat: 2007-05-27 13:50:00
Daniel Wijk
Själv tycker jag tvärtom. Håller med dig helt i fildelningsfrågan men jag anser att alla människor har rätt att vara trygga, inte bara kvinnor.
Inlägg #3: Postat: 2007-05-28 00:13:00
Annie-Lee
Daniel Wijk: Men gud! Tänk om alla skulle hålla på som du. Då skulle det finnas dubbelmoral i allting.. Det är vär självklart att alla människor ska vara trygga, trodde du att någon tyckte något annat? Men de som är mest utsatta tycker jag ska få mest hjälp. Våldtagna kvinnor är bara SÅ onödigt, i min mening.
Inlägg #4: Postat: 2007-05-28 09:13:00
mintcar
Jag vet inte varför kvinnor känner sig så utsatta och rädda, men jag gissar att det har med uppfostran att göra. Verken jag eller min syster är rädda eller otrygga. Händer det så händer det, är våran syn på saken. Och vi tror båda att vi skulle löpa större risk att utsättas för våld om vi betedde oss som offer redan utan att vara under hot. Tyvärr så uppfostras nog många kvinnor till att vara mer beroende av skydd för att känna sig trygga.
Inlägg #5: Postat: 2007-05-28 09:20:00
mintcar
Det ligger djupt i aphjärnan att jag ska skydda kvinnor, också. Vilket säkert är bra. Och kvinnor älskar när män tar hand om dem, så alla vinner på det. Eller?
Inlägg #6: Postat: 2007-05-28 09:20:00
mintcar
När min far levde blev min mor livrädd för minsta grej. När han dog tog hon över företaget och blev stentuff för mig och min systers skull. Fast hon önskar så klart att hon kunde ha levt i min fars trygga famn hela livet, och det gör jag också. Men hon gjorde ett jävla jobb med att vara både far och mor. Kvinnor är inte så hjälplösa som somliga tror.
Inlägg #7: Postat: 2007-05-28 11:04:00
Joakim Steneberg
5 Precis, det är de traditionella könsrollerna som feminismen säger sig vilja ha bort. Men som de samtidigt vill ha kvar vilket artikelförfattaren m.fl. här aggressivt ger uttryck för! Äta kakan - och ha den kvar! Jämställdhet - när det passar! Och de vill att det i huvudsak är mannen som skall ordna den, ställa upp på den, anpassa sig efter den, betala den. Generellt sett, obs undantag finns.
Inlägg #8: Postat: 2007-05-28 11:20:00
Annie-Lee
Joakim: Blir det inte bättre om alla hjälps åt, oavsett kön? Det blir ju lätt att man klankar ner på männen, eftersom ni i många lägen står över oss. Att det är det vi vill, få oss på samma nivå, och då måste vi vara lite aggressiva. Nu är jag inte speciellt arg på män, utan mer på hur samhället ser på saken.
Inlägg #9: Postat: 2007-05-28 11:38:00
Joakim Steneberg
Till skillnad från syd och nord, vita och svarta, fattiga och rika, där nivåskillnaderna finns och behöver ändras, har män och kvinnor delat säng, hus och familj. Att tala om nivå här blir oftast tämligen teoretiskt, och helt meningslöst om man bara ser det från ena könets synvinkel. Du, och Urban !, kan ju t.ex. gå till AB:s intervju med Jonas Gardell. "Pappor mycket mer förtryckta än bögar". Anser han Annars kan jag rekommendera mina artiklar på sourze. T.ex: "Vem skyddar våra söner?"
Inlägg #10: Postat: 2007-05-28 13:25:00
Daniel Wijk
Annie-Lee: Det handlar om rättvisa och att samhället ska se till allas behov, inte bara kvinnors. Få är de män som inte är rädda när dom rör sig hemmåt ensamma efter en utekväll.
Inlägg #11: Postat: 2007-05-28 16:44:00
Annie-Lee
Daniel: Mina killkompisar samt pojkvän är aldrig rädda när de går hem. Vi har väl bara olika bekanta, men dra inte alla över en kant bara! Vad säger ni andra, guys, är ni rädda när ni går hem från bussen en lördagnatt?
Inlägg #12: Postat: 2007-05-28 16:48:00
Annie-Lee
Daniel: Och om du tycker att samhället ska se till allas problem, kvinnor som män, rika som fattiga, hungrande som mätta, så är du blind. Självklart är det så i den bästa av världar. Jag ser mig själv som offer, men du tycker alltså att det är konstigt?
Inlägg #13: Postat: 2007-05-28 16:48:00
Annie-Lee
Och att jag ber staten om hjälp, det är också skumt eller? Om en fattig ber om studielån eller annat, får de hjälp. Om en arbetslös vill söka jobb får de hjälp. Om jag vill kunna gå hem säker, utan att känna den där lustiga känslan i ryggraden varje gång jag passerar ett mörkt parti- ja, då ber jag om hjälp. Det är det systemet är till för.
Inlägg #14: Postat: 2007-05-28 18:48:00
Biff
Annie-Lee svar 11. Jag är inte ofta rädd när jag går hem en lördagsnatt. Till tjejer och killar som faktiskt är rädda kan jag bara säga: sluta vara rädda, mörker är inte farligt.
Inlägg #15: Postat: 2007-05-28 20:55:00
Annie-Lee
Men Biff, det är inte mörkret vi är rädda för. Jag är rädd för våldsamma män i buskar, som har way too lite att göra.
Inlägg #16: Postat: 2007-05-28 21:56:00
Biff
Hur vanligt är det med sådana då?
Inlägg #17: Postat: 2007-05-28 22:27:00
Eleni Schmidt
Biff, du verkar totalt sakna empati för kvinnor, eller kanske du bara försöker provocera? Daniel Wijk, svar 2, visst finns det andra utsatta i samhället än kvinnor, men det var inte det som artikeln handlade om , eller hur? Om du vill påvisa andra gruppers utsattshet är det väl bara att skriva en egen artikel, eller hur?
Inlägg #18: Postat: 2007-05-29 00:38:00
Biff
Eleni. Jag har nog sympati för kvinnor, men inte ofta för krävande tjugoettåringar.
Inlägg #19: Postat: 2007-05-29 00:49:00
Joakim Steneberg
Man kan ju se här bredvid, om L.R:s AB artikel, varifrån de elakaste kommentarerna kommit, att döma av signaturerna.
Inlägg #20: Postat: 2007-05-29 11:13:00
Daniel Wijk
Eleni: Det var inte det mitt inlägg handlade om. Det handlade om varför många kvinnor enbart tänker på sig själva samtidigt som de kräver att alla andra ska tänka på dom. Jag tycker att det är negativt för samhällsutvecklingen att de kvinnor som hörs mest är de mest egecentriska.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...