Tänk dig att det är du

Inlägg #1: Postat: 2007-05-25 17:27:00
Franklin
De feminister som försöker sprida denna uppfattning är lika frånstötande som de män som beter sig såhär. Och de gör dessutom sina misshandlade medsystrar en ofattbar otjänst. För när de skuldbelägger alla oskyldiga män fjärmar de oss från kampen mot dessa missfoster.
Inlägg #2: Postat: 2007-05-25 18:02:00
GunnarL
0/ Jag instämmer till 100 Franklin!
1/ De är inte fullt lika frånstötande men lika misslyckade och dumma.
Inlägg #3: Postat: 2007-05-25 21:11:00
Anna Li
Håller med Franklin i första punkten men inte i andra. ATt det är "ett typiskt manligt beteende" är ju sant i den bemärkelsen att det med förkorssande majoritet är män som har det beteendet. Det behöver ju inte alls betyda att det är typiskt för alla män vilket det ju absolut inte är - jag känner inte någon.....
Inlägg #4: Postat: 2007-05-25 21:12:00
Anna Li
Låt säga att 1-2 av alla män beter sig på det här sättet men ändå utgör 99 av förövarna av misshandel i parförhållanden - då är det ju sant i en bemärkelse att det är ett typiskt manligt beteende. Trist att Franklin även när det gäller kvinnormisshandel måste ösa hat över feminister.
Inlägg #5: Postat: 2007-05-25 22:29:00
Joakim Steneberg
Länk: dn.se
Visst, det här är ju en av alla feministiska myter, för att inte säga lögner, som förhindrar en vettig debatt och lösning på problemen! Kvinnor är lika aktiva i våld och börjar ofta. Kommentar? Jag har fler länkar från forskning
Inlägg #6: Postat: 2007-05-26 03:06:00
Drule
3 Talar man om typiskt manligt beteende så syftar man inte på en definition som är så specifik. Om du vill främhäva något sådant så får du vara lika specifik i ditt påstående, inte bara dra upp något som i sin generalitet är inkorrekt.
Laddar...