Trivas med jobb som vårdbiträde - inte ok

Inlägg #1: Postat: 2007-05-25 11:16:00
Leif-Arne
Om det i alla lägen är eftersträvansvärt att läsa på uni eller högskola är en annan femma. Det är inte ens säkert att det lönar sig ekonomiskt, det kan rentav bli en förlust. Ett tips är att undvika utbildningar som är billiga att ordna, därför där brukar antalet utbildningsplatser ofta överstiga vad som efterfrågas i samhället.
Inlägg #2: Postat: 2007-05-25 11:35:00
gobananas
Många vädrat fritt sina synpunkter på ens liv i alla sorts frågor, men just i frågan om man skall studera eller inte så sträcker det sig längre än en synpunkt. Det är inte en klandrande fråga i stil med "Vad ska du göra med dit liv?" Här ser man det istället som en självklarhet att studera vidare. En självklarhet att det jobbet jag hade inte var "slutgiltigt"...
Inlägg #3: Postat: 2007-05-25 11:53:00
Leif-Arne
Det är väl en situation som finns i de flesta familjer, föräldrar vill att deras barn skall ha ett gott liv. Den ambitionen kan för all det bli missriktad. Det ingår även i rollen som barn till förälder bryta föräldranas inflytande och gå sin egen väg. Att bli vuxen kallas det visst. En annan sak är att inga jobb idag kan betraktas som slutgiltiga. Omständigheter förändras likom man själv.
Inlägg #4: Postat: 2007-05-25 12:22:00
gobananas
Jag tog just nu mig själv och min familj som exempel för att exemplifiera en uppfattning om studier som jag anser råder i samhället i stort. Du verkar ha uppfattat det som någon sorts undertryckt önskan om revolt mot mina föräldrar som jag inte vågat spela ut. Ledsen om jag varit otydlig.
Inlägg #5: Postat: 2007-05-25 12:49:00
Elina
Jag tyckte du sa det bra. Alla ska inte sitta på skolbänken efter gymnasiet. All samhällsnyttigt arbete är lika värt oavsett titel. Studera kan man senare också om det behövs. Hoppas du kan känna dig glad med examen och hitta det du är bäst på.
Laddar...