|
Inlägg #1: Postat: 2007-05-25 08:36:00
|
|
peter_ |
Jag vill inte att någon hakar på den attityd som jag uttryckt gentemot denne skribent, men spydigheterna är en västanfläkt jmf med de spydigheter han vräkt ur sig i sina artiklar. Kanske en pytteliten dos egen medicin kan ge lite självdistans?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-05-25 08:41:00
|
|
peter_ |
Dock ömmar jg inte särskilt för dennes utveckling utan snarare så ger jag efter för en impuls som jag alltid haft, nämligen att slå en översittare på käften. Hoppas att det kan gjädje någon som känt sig mobbad och nedtryckt av denne skribents föraktfulla alster.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-05-25 08:55:00
|
|
peter_ |
Men jag får lite dåligt samvete. Översitteri föds inte ur något som har med personlig kraft att göra. Snarare så är det ett sätt att hantera negativa upplevelser och känslor, inte minst gällande sig själv. Jag erkänner att jag varit dum. Att jag aldrig lär mig!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-05-25 09:10:00
|
|
peter_ |
Det är som i tunnelbanan när ungdomar på villovägar lägger upp leriga skor på sätet eller sätter igång att röka i vagnen osv. Man behöver inte bli arg och skälla. Det räcker för det mesta att tillrättavisa med ett lugnt och empatiskt tonfall.
|
| |