Inlägg #1: Postat: 2007-05-24 20:46:00
|
Janne B |
DET och annat viktigt lärde jag mig i tonåren. Så lärde jag mig vad en same tar med sig då han flyttar. Jo sin kåta hustru och barn. Det lärde mig Moder Margit. Vad vet samerna om oss västgötar tro...?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-05-24 21:37:00
|
Joakim Steneberg |
Jaså, jag ville bara kolla lite....Jag lutar mig mot Hasses Valfrid Lindeman som kanske legitimerar mitt utspel som 50are: "Ja, jag är lite barnslig".
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-05-27 10:34:00
|
Joakim Steneberg |
Janne, nu har jag kommit på vad "samerna vet om oss dvs er västgötar"! Liksom vi har om dom, så har de sina schablonbilder. Och västgötar är naturligtvis "knallar". Vad annars? Förnöjt konstaterar dock samen att även knallen ofta reser omkring. Fast han har ju inte med sig sin kåta fru och barnen! Så samen undrar om knallen löser sina kåta problem tillfälligt, på plats? Och det har ju samen alldeles rätt i!
Fy på sig, lämna frun hemma...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-05-27 19:45:00
|
Joakim Steneberg |
Janne! Du kanske har missat att jag har skrivit ett svar på din fråga om vad samer tänker om er västgötar!
Om du klickar här på texten så kommer du dit. Tror du svaret kan stämma? :-
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-05-27 22:06:00
|
Janne B |
Min mycket fritänkande moder Margit hade sagt att det var hänsynslöst av samen att lämna frun hemma etc.med sina behov. / Bönderna på Västgötaslätten sitter nog nu o surar över att bli kallade knallar...
|
|