|
Inlägg #1: Postat: 2007-05-23 19:27:00
|
|
steno |
Det är däremot klokt att SÄPO anmäler.En politiker som alltid har en hotbild över sig måste fredas. Säpo förväntas agera snabbt. De kan inte gärna vänta på att skottet, vattenstrålen eller något annat först ska träffa. De ska agera innan något händer. Vilket liv det blivit om någon av dem skjutit ned TV-manne
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-05-23 22:16:00
|
|
Daniel Wijk |
Mannen? Det var en kvinna vad jag vet :-
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-05-24 10:12:00
|
|
Joakim Steneberg |
2 Men sånt kan du väl inte avslöja D.W.? Här är kanske förklaringen?
2 Anna Carrfors-Bråkenhielm, då VD på Strix television: "Kvinnor är duktigare än män på mycket. Så enkelt är det. Kvinnor på lite mer ansvarsfyllda poster är nästan alltid bättre än sina manliga kolleger på samma nivå." Exp 26.11.02.
Ur "Feministiska citat och aforismer"
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-05-24 10:24:00
|
|
peter_ |
Mans-, kvinno- eller vilken chauvinism som helst är lika otäck och motbjudande.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-05-24 10:31:00
|
|
Joakim Steneberg |
Visst! Men det är så typiskt att man per automatik skall utgå från att det är en man, när det inte är det. Även om det rätt ofta är det.
För min del kunde jag inte avstå från att visa upp det häpnadsväckande "jämställda" uttalande som Anna C-B gjorde som vd för strix TV.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-05-24 10:44:00
|
|
Joakim Steneberg |
Ashberg å andra sidan, är han inte en rätt upplåst representant för sitt kön? Jag läste en intervju där han uttalade sig om sin v.d. Anna C-B. Jo han förstod att vissa män hade svårt för henne. Men det gällde förstås inte honom själv! Också ett typiskt uttalande från en "feminismens medlöpare". De som ofta sitter i säkra positioner där de inte behöver "känna sig hotade"!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-05-24 11:03:00
|
|
peter_ |
Hej Joakim, jag invände inte mot det du skrev utan påpekade bara ett exempel på den nästan helt accepterade kvinnochauvinismen som uttrycks titt som tätt. Chauvinism tror jag är besläktat med rasism, nationalism osv. Det är ett fantastiskt underbetyg och avslöjar civilisationens tunna fernissa många som menar sig vara motståndare till rasism, mobbning etc samtidigt inte reagerar när den feministiska kvinnochauvinismen blir det som uppmuntras i massmedia.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-05-24 11:17:00
|
|
Joakim Steneberg |
Nej jag trodde inte det när jag skrev heller, men jag undrade lite först. Jag är genom erfarenhet bered att bli kritiserad från alla håll. Huvudsakligen vi är uppriktiga, men ändå håller stilen! Två viktiga förutsättningar för en debatt som rör sig framåt!
Kanske jag också är lite tjatig men: "Könsperpektivet måste genomsyra allt" som Manna-Reta W sa...
|
| |