Otrohet är naturligt

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2007-05-24 01:34:00
Janne B
38 I vilken typ av samhälle gäller den beskrivningen? Enligt min mening är män beroende av varandra inom stammen etc. för att kunna överleva.../ Män samarbetar betydligt mer än de konkurrerar! Män är revirbevakare men sällan mördare!
Inlägg #42: Postat: 2007-05-24 07:00:00
Inger-Sofia
God morgon.SEX - EN, viktig,njutbar- känsla/behov- en livsförnyare.Men inte den allena saliggörande.Vi människor mår inte bra av av ensidighet,Kroppen knoppen och själen behöver tillferedställelse oxså.FÖR vi människor är inte delar vi är en helhet.Allt de,är väl, vad det handlar om att vara MÄNNISKA-att utvecklas/vidga sitt medvetande..kunnande,Vi mår inte bra,om vi bara tillferedställer nån av komponenterna.Kärlek finns överallt runt omkring oss,för/till många..
Inlägg #43: Postat: 2007-05-24 07:11:00
Inger-Sofia
..till livet.Men vi är så låsta,till att tro att sex är kärlek.Så det skrivs,görs filmer,TALAS om sex,Sex exponeras..görs onaturligt-själviskt.Det snackas alldeles för mycke om YTA.De konstrueras bilder,på,hur vi skall se ut,lukta,bli bäst/mest på att njuta av sex.Vilka kläder som tänder/väcker gör oss attraktiva.Vi är så bortkollrade,från det mest naturliga-För någon/några tjänar multum med kosing på detta *skapade
Inlägg #44: Postat: 2007-05-24 07:15:00
Inger-Sofia
..styrt utifrån våra rädslor,att inte bli älskade,bekräftade,accepterade för vårt utseende,dom vi är skapade till att vara.Utan vi försöker leva upp till de konstuerade bilderna.För att passa in,bli accepterade,ÄLSKADE.Inte undra på att människor mår dåligt...k*
Inlägg #45: Postat: 2007-05-24 07:25:00
AlfVerner
...41>Det är vårt genetiska uppdrag. Det är JUST SAMHÄLLET som skapar modifieringarna av detta uppdrag, civilisationen, samarbete, arbetsfördelning, solidaritet. Men i det regressiva samhället, där människovärdet rasar, återvänder de enskilda människorna till sitt lägsta ursprung.
Inlägg #46: Postat: 2007-05-24 07:36:00
AlfVerner
...därför kan vi inte ha politiska idioter som Mats Odell m.fl. som bryter ner samhället och förskingrar människovärdet. Då tappar vi de civiliserade nivåerna och återvänder till det genetiska ursprunget där innehållslösa nationalhoror som Carolina Gynning erbjuds miljonkontrakt för att vi ska lyssna till hennes intellektuella eko och människor mördas oprovocerat, på kul, svartsjuka etc.
Inlägg #47: Postat: 2007-05-24 07:41:00
AlfVerner
För det är just det som händer när det demokratiska samhället demonteras, till förmån för den kapitalistiska anarkin. Man drivs mot sitt genetiska uppdrag och man gör det under begrepp som "FRIHET". Så för att följa strängen så vill jag peka på 2 saker som skiljer människan från djuren :1. Förmågan att bygga civilisationer 2. Mörda för skoj skull.
Inlägg #48: Postat: 2007-05-24 07:43:00
AlfVerner
Slutligen vill jag påminna om Tage Danielssons inledning till Karls-Bertil Jonssons julafton: "Detta tilldrog sig på den tiden då hjältemod inte nödvändigtvis vara av sexuell karaktär."
Inlägg #49: Postat: 2007-05-24 07:51:00
Inger-Sofia
God morgon alfverner..även om du är en rackare på att häva i och göra dina ordanrättningar lite väl kryddstarka ibland,Men så slinker ett och annat korn med,vars framtoning mildrar det starka, jag önskar DIG och alla ER andra en fin DAG..
Inlägg #50: Postat: 2007-05-24 07:54:00
Inger-Sofia
48....han hade många,varma,kloktankar som lever, genom honom än.....
Inlägg #51: Postat: 2007-05-24 23:28:00
Karin Holmberg
Utförlig redogörelse från Hugo O och några tankar om parbildning och avkomman exakt som jag hade, innan.
Tycker du för fram din redogörelse sakligt och trovärdigt, vad som ligger till grund för vårat beteende.
Charmigt avslutat med björktrasten där också :-D
Inlägg #52: Postat: 2007-05-25 00:07:00
Sunny
42-44 I-S Det är alldeles som du skriver.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...