Otrohet är naturligt

Inlägg #1: Postat: 2007-05-19 16:39:00
vox dei
Cim, du behöver hitta hur du befriar dig från beroendet. Sen kan du välja om du vill vara med en person i evigheters eviheter eller om du vill träffa andra. Men var aldrig tillsammans med någon av beroendeskäl. Jag skulle sparka ut dig direkt om du försökte med något frihetsberövande. Det spelar ingen roll vem det är. Ingen är värd att offra sin frihet för.
Inlägg #2: Postat: 2007-05-19 17:30:00
Karin Holmberg
Jag förstod nog att du inte menade att du levde polyamoröst,
¨men det är så svårt att diskutera det här/förtydliga, vad man menar.
Men du pratar om monogami-om det enda rätta? - och då blir ju det kontrasterande, polyamori.
Inlägg #3: Postat: 2007-05-19 17:31:00
Karin Holmberg
Man vinner nog på att vara öppen för, att man KAN känna attraktion för andra, trots att man lever i en relation.
Att inte vara svartsjuk, hos en partner, -kan vara lite "sexigt" jag vet inte hur jag ska förklara det bättre.
Inlägg #4: Postat: 2007-05-19 17:32:00
Karin Holmberg
Jag tror att det är många som funderar i dina banor "Är vi så himla monogama egentligen?""Eller handlar det om att vi beslutat oss också?"
Hur som helst, skulle jag inte klara av att "ägna mig åt flera" utan att tala om det för min partner,
och det handlar om att jag vill vara ärlig mot mig själv också.
Jag vill "stå för mina känslor".
Jag vet att min partner vill att jag talar om för honom också.
Inlägg #5: Postat: 2007-05-19 17:32:00
Karin Holmberg
Då jag pratat med vissa män om vilket förhållningssätt till otrohet, så är det flera som tycker att man "i läget om man skulle vara otrogen" så tycker de, det är bäst att inte säga något till sin partner
Man skonar henne/honom, om man inte säger något
Jag håller inte med om det.
Inlägg #6: Postat: 2007-05-20 14:54:00
CimEfraimsson
Nja.. det där har jag inte riktigt bestämt mig om än. Jag tycker att folk som kysser någon annan på fyllan, när dom har en flickvän sen två år tillbaka på annat håll, faktiskt ska hålla käften om det. Om dom ångrar det, älskar sin flickvän så ser inte jag en tillräcklgit stor anledning till att berätta någonting, att äventyra allt och såra partnern för en kyss.
Inlägg #7: Postat: 2007-05-20 14:54:00
CimEfraimsson
Sex är en annan sak, även petting, då har man eskalerat och med varje sekund som går under otroheten så måste du ju bli mer medveten om vad du gör, förstå konsekvenserna.
Inlägg #8: Postat: 2007-05-20 14:55:00
CimEfraimsson
vox dei - Blir det inte alltid beroendeskäl efter ett tag? När du älskar och respekterar en person, och lever på vissa sätt genom han/henne, blir det inte alltid till slut en viss procent beroendeskäl som gör att du stannar?
Inlägg #9: Postat: 2007-05-21 13:08:00
vox dei
Cim, näe det blir inte beroende när din frihet ger ännu mer än din partner. Missförstå mig inte; jag har haft fantastiska förhållanden som gett väldigt mycket men beroendetypen av förhållande räckte det att ha som litet barn. Jag är vuxen nu.
Laddar...